• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • Susanne, Lund

Är det bara jag som tycker att Maybelline mascaror är hemska! De sämsta jag har haft. Jag läser alltid om hur bra det är men jag kan bara inte med dom.

• rocketqueen

MUS produkter är ju underbara! Speciellt ögonskuggorna (förstås), men jag gillar starkt deras högpigmenterade läppglans (Gloss Lips) också!

pickolina, Honey Trap låter bra...jag kör med ett jag köpte utomlands, Lip Rescue från Desert Essences och det är superbra, men när det tar slut så... :D

Håller med jocelyn om Radiant Touch, en annan i samma stil som är grymt bra är Guerlains "Issima Precious Light Smoothing Illuminator", den upplever jag som lite mer fuktgivande/-bevarande än YSL:s.

Stupid like a fox, har du provat Lancômes "Hypnôse" eller deras primer? De är suveräna...sedan är ju YSL:s "Effet Faux Cils" kanon också, men den kräver lite mer tålamod eftersom den är så blöt i konsistensen. Ger effekt iaf!

• rocketqueen

Lilla Li (Caranlachiel): ID är det bäästa jag någonsin provat! (och jag har provat en del...) Du borstar på pudret med en kabukiborste (_måste_ vara av bra kvalitet, annars blir resultatet dåligt), sedan finns det ett löspuder som heter Mineral Veil som du kan ha både över och under foundationen, och som gör att det sitter bättre + att porerna förminskas. Det finns många trådar om ID, så om du söker har du en del läsning... :D

Jag tycker att det sitter riktigt bra, om man svettas så "rinner" det inte av, och det håller hela dagen och kvällen. Du kanske har hört talas om askungekrämer? (Brukar användas inför bröllop och ger en slät hy med lyster) ID har ett "askungepuder" som man kan borsta på innan foundation, och då blir huden alldeles slät och strålande. Det bästa med ID är att det täcker så bra utan att se spacklat ut.

Fråga gärna på om du vill veta mer, jag har provat rätt mycket inom ID-sortimentet! :)

• Junibrud 07

En liten varning för YSL:s Effet Faux Cils!! Har du MINSTA lilla känsliga ögon eller tendens till allergier över huvud taget, tänk en gång till innan du använder den mascaran eftersom den är väldigt parfymerad (vad nu kan behöva parfymera mascaror för förstår jag inte, men det är ju en annan femma...)

• Hallonsylt

Tack för tipset om Kerastase, då ska jag köpa dem. Skönt att läsa susannes text, jag avskyr också Maybelline men jag vågar knappt säga det för alla verkar tycka att den är så fantastisk.

Isadoras kajal tycker jag är toppen om man som jag har den på kanten till ögonlocket. ett väldigt bra budget alternativ.

• Lilla Li

rocketqueen:

Gött! Jag ska pressa dig på allt du vet! ;) :D

Hur mycket kostar det ungefär? Jag använder aldrig foundation. Jag brukar ta hudkräm och sen puder och rouge uppepå det. Hur skulle det funka med ID?

• Susanne, Lund

Hallonsylt,

Skönt att veta att man inte är ensam om sina åsikter :)

• Lilla Li

Mitt favoritsminkmärke i allmänhet är IsaDora. Har aldrig blivit besviken på något jag köpt därifrån. Billigt och bra! Men på bröllopet blir det nog liiite dyrare grejer för att det är kul. ;)

• Carambole

Susanne, Lund :
    Vissa av maybellines mascaror är ok, ex. sky high curves, medan jag tycker andra, som den grön/rosa, är usla. Däremot är ingen av dom någon superhit utan mer medelmåttor.

Jag tycker Lancomes Hypnose är överreklamerad när det gäller hur mycket volym den ger. Den är bra på så sätt att den inte ger klumpar och att den separerar bra, men den ger inte särskilt mycket volym på mig iaf, snarare ett naturligt intryck som passar bra till vardags.
    Då är Rubinsteins mascaror, ex. lash queen, mycket bättre om man vill ha ett resultat med mycket volym.

• Lianna

Hallonsylt och Susanne, jag är med er!
    Första gången jag var i USA så köpte jag det första jag gjorde, Maybelline´s Great Lash. Men fy vad dålig! Men å andra sidan så är det ju massa modeller och make-up artister som hyllar den....

Kan tipsa om bra fot- och handcreme från Apoteket, CCS. Riktigt bra. Gillar också Doves bodylotion med lite BUS i. Har någon provat någon annan BUS bodylotion som är bättre?

TAck Rocketqueen för hårtips!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!