• rocketqueen

Tipstråden för makeupaholics!

Nu är det väl dags att starta en ny tråd där vi kan tipsa varandra om de bääästa produkterna (och varna för bottennapp)!

Jag börjar med att rekommendera Max Factors "Masterpiece"-mascara, ca 120 kr. Definierar, ger volym. Klumpar inte, borsten som är så hypad är faktiskt riktigt bra och lätt att måla med. Man kan bygga rätt mycket utan att det blir spindelben och den håller sig snygg hela dagen.

...och så en parfym, klassikern "L'Eau par Kenzo", frisk och fräsch utan att vara tråkig.

Tidigare: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1366308-5.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1691460.html
    (ok, mest Mia.Maria, pickolina och jag, men vi tipsar om bra grejer! :D:D)

• Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!
  • vixen not a tramp

rocketqueen
    Nej, jag har mailat säljaren, verkar som det kommit bort i posten. Har inte fått svar ännu...Jag återkommer såklart!!

• gladkarin

Rocketqueen: Visst är det konstigt att den inte visas på deras nätsida, men jag vet att den finns på apoteket. Gå bara in och fråga.
    Annars beställer jag mina oljor antingen från: www.crearome.se eller www.bodystore.se.
    Jag gillar att blanda egna hår och nageloljor med olika eteriska blandningar och oljor.

• gladkarin

Tack för tippset föresten med maskaran skall testa den när min vattenfasta är slut(håller på att bli tokig på att skrubba bort den). Och sen skall jag testa och pudra under ögat också om jag inte blir helt tokig över att alla "vackra" skrattrynkor syns:)
    Sen vill jag tippsa om ett bra rouge. Om man gillar NARS blush orgasm, fast inte tycker att det ger tillräckligt med färg och har gula undertoner. Prova då MakeUpStores Ruby. Ganska organge och lite glittrig. Jag andvänder Nars på vintern och detta när jag har färg i ansiktet och jag är ändå ganska ljus i hyn.

• rocketqueen

Junibrud 07, Paypal är en internettjänst som gör att du inte behöver lämna ut ditt kortnummer vid köp över internet.

Mia.Maria, ok! Hoppas du får det snart... Dina prover kommer förresten också snart, har inte skickat dem än (så att du inte undrar!), men imorgon kommer de iväg.

gladkarin, tack för tipset! Det låter suveränt. Har du någon favorit bland de eteriska oljorna?

• jocelyn

Hjälp!!!

Jag har fått någon typ av hår-katastrof... håret går av -mängder- och det går knappt att borsta igenom pga alla tovor. Jag misstänker att vattnet i min nya lägenhet inte är så "rent" som man skulle vilja men vad gör man nu? Ska tillägga att jag använder Kerastase-produkterna för slitet/torrt hår.

Jag kommer bli tvungen att klippa av ca 15 cm för att kunna "rädda" håret! Har ni någon fin bild /tips på kändisar etc med halvlångt hår så jag kan få lite inspiration när jag ska till frisören?

Tackar på förhand!

• Modestie

jocelyn: Men jisses, är det vattnet det beror på komme rju håret bli risigt och tovigt direkt du klippt dig *serskallepärframförmig*

Har inga frisyr tips, men det där lät hemskt.

• gladkarin

Rocketqueen

Mina favissar är många på eteriska oljor.
    Men här är några:

Yalang ylang, men bara i lampor hemma lite stark doft till hår och annat. Sensuell doft

Grapefrukt, skall tydligen ge glans till håret så en bra hår olja. Men då mer för fett hår.

Bergamott, en citrusdoft det med men mildare. Passar dom som har mjäll

Kardemumma, luktar nybakta bullar. Lite knepigt bara och gå omkring och lukta bulle;)

Vanilj, kan bli lite tung bara

Har även choklad arom är god och blanda med vaniljen. Luktar Amaretto

Lime är också god.

• Sesa

rocketqueen: Japp igår kom mitt efterlängtade paket med ID!!

Rose Radiance var helt bedårande! Otroligt vacker rosa rouge/higlighter med små silverkorn som ger jättevacker glöd till kinderna. Man ser frisk och fräsch ut. Klar favorit
    Beställde även Bare Radiance också fin lite mer åt det gula hållet än Clear radiance. Passa mig som har gula undertoner i huden.
    Clear radiance var också väldigt fin jättefint lyster.
    Betällde även Celestine som är fin, men lite för silvrig på mig som har mörbrunt hår och bruna ögon men snygg som highlighter.

Beställde även Pure radiance men Corina på Colorfulsprinkles glömde packa ner den. Mailade henne och fick svar direkt och hon ska packa ner den i nästa order och jag får även valfri sample på köpet. Det kallar jag service, ska för övrigt beställa "Foliage" som är en ögonskuggeglimmer.

• Romansa

Hej flickorna me koll!
    Jag undrar en grej, på TV (konserter, Idol, modellshower etc) ser jag ofta att tjejerna har så vackert ögonsmink, det är typ ljust (vitt?) glitter precis vid övre franskanten, som gör att hela ögonen lyser upp och ser stora och pigga ut. Vad är detta? En glitterögonskugga? Cremeögonskugga? Glitter pålagt efteråt? En penna? Förstår ni vad jag pratar om? Isf, vart hittar jag sånt? Så fin vill jag me vara när jag går ut. Tack

• rocketqueen

jocelyn, oh my GOD!! Vad tråkigt!! Det bästa jag kan föreslå är att du går och gör en Redken-behandling på salong, ur Extreme-serien ska det vara då. Den stärker verkligen håret...annars kan du köpa Redkens Extreme-treatment "Deep Fuel". Gör håret mycket starkare. Kolla på
    www.ukhairdressers.com/style/index.asp --> Style Gallery för inspiration.

gladkarin, tack! Mina favoriter är nog apelsin och ylang ylang (beror på vilken ylang det är, tycker de kan dofta så olika!)

Sesa, visst ÄR Rose Radiance vacker! Kul med Bare Radiance, hur använder du den? Ska bli kul att höra om Pure Radiance sedan...ah, så mycket att välja på!

Svar på tråden Tipstråden för makeupaholics!