• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • tårtsmulan

Vintern2007: Tack!!! När och var ska ni gifta er och vad planerar du att ha för klänning?

• Jeny

Nu ska jag förhoppningsvis iväg och kolla "klänning" i verkligheten, håller på att ringa en affär och höra om de har den inne och har dem den så ska vi åka och kolla på den! hoppas....

• Vintern2007

Vi ska gifta oss i Februari alltså två månader efter den här tråden. *hoppas att jag kan hänga här i alla fall*

Vi gifter oss i helsingborg den 10 Feb 2007.

Min blivande svärmor är en klippa på att sy så hon ska sy en kopia av en klänning jag sett som jag annars hade köpt men nu spar jag in 30000 på det o det glädjer min sambi nåt enormt! :D

gå in på www.maggiesottero.com
    Klänningen jag ska kopiera heter Glorianna.
    Kommer dock bara att ta efter modellen. Tyget blir annorlunda (thaisiden, ett matt tyg) samt färgen blir en annan. Typ ivory eller elfenbensvit eller vanilj...

Sen får vi ju se hur resultatet blir när klänningen e klar...

OBS!! KOmmer inte att sälja min klänning som en Maggie Sottero. (den ska inte säljas alls utan jag vill att den ska gå i arv till min dotter)

• Skidbrud (gift)

Hej alla!

Nu har klänningen kommit och den är tydligen jättevacker!! Kommer ner till Stockholm sent i kväll så jag får prova den imorgon bitti! Är så spänd!!

• Jeny

Nu har jag kollat på klänningen "in real life" och den var jättefin!! blev lite orolig om det var för mycket mönster, men min sambo var med och han tyckte den var jättefin, och jag tror den kommer bli jättefin på. men jag har inte provat den än. ska tänka på det ett tag nu. kostade 5945 att köpa och 3700 att hyra.

vad ska förresten era blivande ha på sig??

• Jeny

vintern2007: var i helsingborg ska ni gifta er? det var en jättefin klänning

• Vintern2007

Jeny

Vi ska gifta oss i Mariakyrkan o ha festen på JacobHansens hus...

• Skidbrud (gift)

Jeny: Va bra att du gillade den och även din sambo!!!
    Min sambo ska ha kostym på sig på bröllopet. Han vill inte ha frack eller något liknande, han trivs bäst i kostym. Så då får han ha det. Vi ska ut och kika här idagarna och se om vi hittar någon fin. Tycker att han ska ha en brun kostym som jag har hittat. Sen får han ha guld slips och näsduk så att ha riktigt passar in i vårt färgtema!

Har provat min klänning nu och den satt jättebra. Lite stor i bysten men annars perfekt!

• Jeny

Skidbrud. va bra att klänningen passade. man får nog vara beredd på att sy om den lite, för det är ju svårt att hitta någon som är perfekt.
    Ja, klänningen var bra, är bara osäker på om det är för mycket rött... så svårt. Om jag ska beställa måste jag göra det i början av augusti så det är rätt snart. Vet inte om jag vill hyra eller köpa.
    Min sambo har ingen aning om vad han ska ha...det finns ju en del att vvälja på!

Vintern2007: Blir ni många på bröllopet?

Haha, bra arbetsfördelning vi har här, jag sitter vid datorn och sambon sitter och gör inbjudningskort!!

• Vintern2007

Jeny - då e det precis som det ska vara...att du sitter vi d datorn...*asg*

Vi ska vara cirka 40 st på vårt bröllop. Eller vi bjuder in 40st men jag tror inte att alla kommer. Vi får se.
    VAr gifter ni er?

Nu ska jag strax iväg o köpa tyg till min klänning. Pirrigt!! PIRRIGT! :D

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?