• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Skidbrud (gift)

Ja, vi har ju beställt "save the date" magneter som ska skickas ut i dagarna! Sen har vi även bestämmt hur inbjudningarna ska se ut!

Oj, vi har ju gjort en hel del ser jag nu när jag listar upp det! Men det är skönt så att man inte har så mycket kvart till slutet!

• blue83

Det ligger längs med järnvägen, alltså ganska rakt norrut från centrum. Är ett radhusområde. Tror att området på andra sidan 108:an heter Rinnebäck eller Rinnbo, men är inte säker. Vad heter området som ni bor på?

• Skidbrud (gift)

Det där med muskiken och psalmer är svårt! Har fått lite tips på vinterpsalmer men tänkte höra lite med kantorn och prästen vad det finns för något! Jag tror att det finns vinteralternativ av vissa kända psalmer!

Sen ska vi ha en solist som sjunger "Av längtan till dig" och "För kärlekens skull"

• Jeny

Skidbrud:

Ja ni har verkligen kommit en bra bit på väg. Men vill man ha festen på Tott så gäller det väl att vara ute i god tid kan jag tänka mig! Vi har också färgtema klart, vinrött. Har börjat göra inbjudningskorten så vi fick ha färgen bestämd. Toastmaster vet vi nog vem det blir, men har inte betämt om vi vill ha 1 eller 2. Vad ska ni ha? Sen blir det nog ingen tärna och bestman för oss, men vi ska nog ha brudnäbbar.
    Fixar hotellet maten och servering och allt för er? vi ska ha vanlig lokal så vi får fixa allt sånt.

• blue83

Låter underbart att åka till Venezuela direkt efter bröllopet! Kunde ju inte bli bättre!

Vi funderar också på att försöka få en liten snart. Vill dock gifta oss och åka på "smekmånad" innan, precis som ni.

Mat och dryck ingår i priset på Hilton. Ska provsmaka menyn snart. Är lite tveksam än men hoppas att det kommer att smaka bra. Vi kommer att ha något som de kallar chokladmenyn.

Hur fungerar det på Villa Aquilla? Ingår mat och dryck där?

• Jeny

med musiken har vi tänkt ha en kompis som ska sjunga. Vill ha "jag ger dig min morgon" och "From this moment". Alternativt "Ännu doftar kärlek"

Som psalmer blir det nog julpsalmer, typ Nu tändas... och Gläns över sjö och strand

• Jeny

blue83: ja det var det området vi kollade på. Vor nere vid ån på S. Vallgatan, vet inte vad området heter

• Jeny

Nej vi får fixa maten själva, så vi funderar på att göra förrätten och efterrätten själva för att dra ner lite på kostnaderna. Eller våra föräldrar får nog göra det... Sen blir det catering på varmrätten så vi måste hitta något bra ställe i Lund. Ja venezuela blir toppen! åker 3 dagar efter bröllopet så det blir härligt. Var ska ni åka på "smekmånaden" då?

• Jeny

Skidbrud: den klänningen som du tipsade om på den andra tråden är jättefin...den får jag nog kolla närmare på. Hur ser din klänning ut som du hade budat på?

• Skidbrud (gift)

Jeny: Ja, man får vara ute i god tid för allt här uppe eftersom det är VM två veckor senare och dom flesta hotell är fullbokade en vecka innan. Men vi var ute i god tid och sen jobbar min syster på Tott så det är ju till fördel för oss. Tott kommer att fixa både mat och servering så det känns jättebra! Tänkte först ha en vanligt lokal och fixa maten själva men vi tog Tott istället. KÄnns ganska skönt att slippa oroa sig för mat och servering!
    Vi kommer att ha en toastmaster. Det är min systers sambo och han känner både mig och min sambo superbra så det blir kul!

Glömde att säga att ringen är bestämmd så den ska jag beställa när jag kommer till Stockholm i sommar!

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?