• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Vintern2007

okaj ska hålla ögonen på claes olsson,

tack för tipset!! :D

• Jeny

ja det är nog en id+e att börja skriva om gästerna i tid! vi ska vara ca 80 så det är ju några stycken.

• Vintern2007

Onekligen 80 pers...uh vi ska ha 40 st så det är en del...wooh

• tårtsmulan

Min sambo har för sig att man ska kunna köpa facklor på Granngården, så det kan vara värt att kolla upp.

Vintern 2007: Varför ska ni eventuellt byta lokal?

• Skidbrud (gift)

Hej tjejer! Ett litet tips till er som ska ha fackeltåg; se till att köpa sådana facklor som inte droppar!

Min sambo har jobbat i Lindvallen som skidlärare och där åkte dom fackeltåg ibland och ett antal jackor blev förstörda av allt droppande!! Inte så kul för er eller för gästerna.

Det har inte hänt så mycket i vår planering. Ska väl ut här i Stockholm och titta efter saker till våra inbjudningar. Sen är det bara att sätta igång med dom. Sen ska jag och min mamma till guldsmeden och beställa min ring!! Det ska blir roligt. Sen ska jag och min sambo ut och titta efter kläder till honom.

Är allt bra annars med er?

• Vintern2007

Tårtsmulan,

Vi ska eventuellt byta lokal för att vi har hittat en väldigt fin lokal som dessutom ligger på hemorten och vid havet.
    Inget e helt beslutat än eftersom lokalen på hemorten är en restaurang o därför ett mkt dyrare arrangemang...men vi får se...

• Jeny

tårtsmulan: vet du ungefär hur många som går in i kävlinge gamla kyrka??

Här står också planeringen ganska still, vet inte riktigt var man ska börja?? fast vi pratar ju mycket om det och har massor av idéer. har nog bestämt oss för att ha buffé trots allt, med både varm och kall mat. vill försöka hålla nere kostnaderna för mat, det är ju så mycket annat som kostar också! fy vad dyrt det är med bröllop

• Vintern2007

ja billigt e det ju inte :D

• tårtsmulan

Vintern 2007: Såg i en annan tråd att du bor i Landskrona. Kul, där har vi också bott. Blev ju jättenyfiken nu på vilken lokal och kyrka ni är intresserade av där!?

Jeny: Vi har varit där på ett bröllop för ett antal år sedan, men jag minns inte hur många gäster de hade, men det var rätt många. Ring och kolla med pastorsexpeditionen.

Ja bröllop är definitivt en dyr historia! Mest är det ju mat och dryck som gör att det hela springer iväg för våran del. Näst efter det kommer vi att lägga rätt mycket pengar på fotografen som också är vår DJ. Hur ska ni andra göra med musik till festen?

• Jeny

vi tänkte ha en bärbar dator med förstärkare och högtalare. så gör vi en färdig spellista som kommer gå, med blandad musik. lokalen är ju inte så stor så det kommer räcka. får spara lite pengar där man kan

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?