• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Jeny

tänkte bara höra med er här, hur ska ni göra med maten och så? är det serveringspersonal som gäller?

• tårtsmulan

Kocken vi har anlitat kommer att ordna med van serveringspersonal. Vi har inte bestämt hur menyn ska se ut ännu, men har i alla fall beslutat oss för att ha förrätt och huvudrätt, och efter en kort paus tårta, kaffe och avec istället för dessert. Därefter kan dansen komma igång utan avbrott för tårta och man slipper känna sig för proppmätt. Vi får bara spela musik til ett på natten så vi vill utnyttja tiden på bästa sätt. När musiken tystnat tänkte vi sätta fram nattamat i form av korv och bröd. Trots att kocken skulle tjänat på att vi beställde dessert rekommenderade han faktiskt oss att hoppa över desserten för det sparar både tid och pengar, så vi kör på det. Har ni bestämt meny ännu?

• Jeny

Vi har inte bestämt meny än, vet inte om vi ska försöka göra något själva eller ta allt från catering. Tårtan ska vi göra själv iaf. Men jag är lite inne på din linje om att skippa efterrätten och ta bara tårta istället. vill ju också komma igång med dansen lite tidigare...men vi är inte helt säkra. Annars blir det nån ganska enkel efterrätt, mer som en svaslutning av middagen, och att vi isåfall kör paketöppning innan tårtan....men det är svårt

• tårtsmulan

Vad hade ni tänkt er för slags tårta?

• Jeny

Jag tänkte ha två olika, en chokladtårta med vit chokladglasyr, och en prinsesstårta med vit marsipan. Och så ska vi ha röda rosor i marsipan att dekorera båda med

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Vi kommer inte att ha någon tårta utan vi kommer att ha fat med massor av Åre choklad istället!! Tyckte det passade bra och sen tycker jag att det blir lite mycket med både efterrätt och tårta!

• Jeny

åh, jag kan inte bestämma mig vilket jag vill ha, om vi ska köra med både efterrätt och tårta eller bara det ena...lite svårt...
    Kan inte heller bestämma mig om jag vill ha trerätters eller buffe. Vad tror ni, blir buffe för rörigt?

• Skidbrud (gift)

Vi funderade också på buffe men kom fram till att det blev för springit. Under talen kan ju gästerna inte gå och hämta mat och är det många tal så blir det inte så mycket mat;) Vi sattsar istället på 3-rätters där de som är hungriga har chans att ta om.

Sen att vi inte har någon tårta beror dels på att vi tycker det är lite roligt att ha just Åre choklad(supergod) sen att det blir lite tårta på tårta med både efterrätt och tårta.

• Skidbrud (gift)

Ja just det! Imorgon kommer min klänning!!! Dom ringde från DHL idag. Så spännande!! Tyvärr så kommer den hem till mina föräldrar så jag får prova den på torsdag när vi kommer ner till Stockholm!! Hoppas den är bra nu!!

• tårtsmulan

Jeny: En klar fördel med buffé är ju att det är flera rätter = större chans att alla hittar något som de gillar. Trots det väljer vi sittande middag, tycker det känns lite lyxigare. Jag tror också att det är något som våra gäster i princip förväntar sig eftersom inga av de bröllop vi varit på har haft buffé.

Skidbrud: Så spännande att klänningen är på väg. Du måste skriva och berätta vad du tycker om den när du provat den. Var var det förresten du beställde den ifrån?

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?