• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Skidbrud (gift)

Nä, nu måste jag sova! Men vi hörs snart igen!

Ha en bra kväll!

• Jeny

så bra! har du någon aning om vad den på nixa kostar?

• Skidbrud (gift)

Nej tyvärr men jag vet att dom med släp kostar från ca 5500:-. Var nämligen och provade andra Nixa och då sa dom det! Klänningar med släp är dyrare än dom utan!

• tårtsmulan

Vi funderar på att åka till Kap Verde, men vi har ännu inte riktigt bestämt oss. Vi måste i sådana fall ordna med barnvakt och det är ingen som vet att vi planerar bröllop än!

Jeny, det finns en del cateringfirmor även inom Kävlinge kommun om det kan vara ett alternativ. Några av dem listas på Kävlinge kommuns hemsida.

Min vigselring har redan inhandlats på ren impuls. Jag skulle bara titta lite på olika modeller eftersom jag har en förlovningsring som inte är så lätt att hitta matchande vigselring till, när expediten efter ett tag plockar fram en ring som passar jättebra till förlovningsringen och som de hade satt ned priset på med 50%.

• Jeny

Så ni har barn? hur många? själv har vi inga barn än.

Ingen förrutom våra familjer vet om att vi ska ha bröllop heller. Blir nog många som blir förvånade när de får inbjudningarna.

Hur många gäster ska ni ha?

Jag får kolla kävlinges hemsida

• tårtsmulan

Skidbrud, jättevacker klänning och vilket kanonpris!

Jeny, nej jag menar en butik på E-bay som syr upp sina klänningar i Kina.

• Jeny

ok. är det svenska eller amerinkanska e-bay?

• tårtsmulan

Jeny, vi har två små mycket älskade busungar! Vi har inte spikat gästlistan än så vi vet inte riktigt hur många vi blir ännu. Förresten så var jag inne i Lund och tittade på Nixa-klänningar och de som jag var intresserad av kostade ca 2500-3000 kronor. Det var ganska enkla modeller utan släp. De med släp kostar mer och jag tror att de ligger runt 6000-7000 kronor. Kolla på Millans i Lund, de är både trevliga och hjälpsamma. Nu kommer jag förmodlingen inte att köpa min klänning därifrån, men däremot hittade jag fantastiskt söta näbbklänningar där som vi ska köpa, och förmodlingen kommer jag att hyra en underkjol därifrån.

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?