• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • blue83

Vi vet inte var vi hamnar än, ska få resan av min pappa i bröllopspresent.

Vi kan väl fortsatta att följas åt i planeringen? Nu är det dags för mig att att krypa ner i sängen och sova...

Ha det bra!

• Skidbrud (gift)

Ja visst är den fin! Tyvärr så hittade jag inte den i någon affär så jag kunde prova den!

Här kan du se min klänning! Direkt jag såg den visste jag att det var den jag skulle ha!

groups.msn.com/SofiaochThomas/klnningar.msnw&PhotoID=12

• Jeny

Ja det måste vara skönt att ha allt fixat alltså maten och så. Känner nog tyvärr att vår budget inte riktigt tillåter att ha det på hotell så vi får nog ha det lite enklare. Har ju inte direkt lagt undan pengar till bröllop eftersom vi bestämde det så nyligen. Ska ni på någon bröllopsresa?
    Ringen har jag inte riktigt börjat fundera på än.. Vi är egentligen inte ens förlovade, vi bara kände oss för att gifta oss ändå, så vi får kanske först fixa förlovningsringar...

• Jeny

tårtsmulan: vad har du funderat på för musik då??

• tårtsmulan

Skidbrud:
    Jag (för det är mest jag än så länge)funderar på "För alltid" "Du är allt" "Inget kan gå fel" eller "Genom allt" som solosånger. Eftersom vi gifter oss dagen innan första advent tänkte jag att man kanske kunde ha någon vacker julpsalm som t.ex "Jul, jul strålande jul" och "Gläns över sjö och strand". Tycker det vore roligt om det är något gästerna känner igen och kan sjunga med i. Såg förresten att du köpt klänning på E-bay, vilken försäljare och modell har du valt? Funderar själv på att beställa från Cinderella, men har inte kommit till skott ännu. Känner mig fortfarande tveksam till att köpa en klänning jag aldrig provat eller sett i verkligheten, men samtidigt har jag där hittat en modell som jag förälskat mig i totalt.

• Skidbrud (gift)

Vad härligt att bara bestämma sig sådär!!

Vad det gäller bröllopsresa så vet vi inte riktigt ännu hur vi ska göra! Det är ju som sagt VM här två veckor efter bröllopet och då vill vi ju vara här! Får se om vi drar direkt efter bröllopet eller om vi väntar och spara lite extra pengar!
    Vill åka dit det är varmt och skönt!

• Skidbrud (gift)

Tårtsmulan: Det blir väl jättebra med dom psalmerna. Vi gifter ju oss efter jul i januari så vi får nog hitta på några andra psalmer!

Jag beställde från China-ekt och tog denna:groups.msn.com/SofiaochThomas/klnningar.msnw

Har hört massa bra om den försäljaren men har inte fått klänningen ännu. Men är det helt fel så har jag ändå bara lagt ut 810 kr så det är ju inte så farligt!

• Jeny

blue83: självklart fortsätter vi följas åt här!

tårtsmulan: Är det cinderella i Malmö du menar? för där köpte min syster sin klänning? Vet du vilka affärer i Malmö/Lund som sölder Nixa-klänningar?

Skidbrud: Vill också vara i Åre under VM!! Ja men måste ju inte åka iväg direkt. Vi ska nog önska oss resepresentkort i bröllopspresent, de varar 10 år så det är perfekt när man vill resa senare.

• Jeny

Skidbrud: Fick du klänningen för 810 kr?

• Skidbrud (gift)

Japp, själva klänningen kostade 50 dollar+frakt på 60 dollar och då blev det inte mer! Perfekt!

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?