• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Vintern2007

F*N!!! Det blir inget tygköp idag eftersom hon som ska sy den kan inte följa med...skit oxå...ja ja en annan dag...

• Jeny

Vi har inte helt bestämt kyrka än, håller på att kolla runt. men ev stora uppåkra kyrka för min pojkvän döptes och konfirmerades där. det enda är att det just är byggställningar och presseningar runt hela kyrkan, och det bygget ska bli klart i oktober men eftersom vi gifter oss 2 december är jag lite rädd att det inte hinner bli färdigt...
    Sen ska vi ha festen i en lokal i kävlinge

• Vintern2007

Idag har jag vart o köpt material till våra inbjudningar istället för tyget till klänningen. Det var en held djungel att gå igenom o jag hade typ en ungefärlig bild på hur jag ville att mina inbjudningar ska se ut. Jag gick mer eller mindre ifrån min idé totalt gällande inbjudnngar. Det blir cremevita papper (A4) som jag viker i mitten. PÅ framsidan stansar jag ut våra namn. Som omslag ska jag ha ett frostat genomskinligt papper med mönster och våra stansade namn syns igenom. Jag ska knyta fast paprena med silver band som är tvinnat så det är.
    Jag skriver ut texten på dator i ljust ljust grått o sedan fyller jag i med silver penna så att det ser ut som jag har en suveränt vacker handstil...

Enkelt. Som jag säger - Less is more!

Jeny - jag förtår din oro att bygget inte skall bli klart. Det hade jag oxå gjort.

• tårtsmulan

Hej alla!

Hoppas ni liksom jag har haft en trevlig midsommarhelg!

Vintern 2007: Välkommen - självklart får du hänga här! Klänningen var jättefin. Hoppas att jag får se hur din klänning blir här framöver. Det låter som inbjudningskorten kommer bli riktigt fina också.

Skidbrud: Vad roligt att det blev så bra med klänningen!

Jeny: Min blivande kommer troligtvis ha frockkoat på sig, har dock inte provat än så vi får se vad det blir. Har ni tittat på Kävlinge gamla kyrka? Den är fin och mysig och ligger ju dessutom väldigt nära er festlokal. När vi hade bokat Villa Aquilla lekte vi med tanken att ha vigseln i den kyrkan och sedan tillsammans med gästerna bilda ett fackeltåg och gå till lokalen.

• Vintern2007

Vi ska gå fackeltåg från Kyrkan till festlokal.
    Är det nåb som vet vart man kan få tag i i sådana där facklor?

Kommer att så fort jag kan lägga upp bilder på inbjudningar o sådant när det så småningom blir klart med en hemsida att ha det på...

• Jeny

tårtsmulan: va roligt att du säger just det, för idag var vi och kollade på kävlinge gamla kyrka, men bara utifrån. och då sa jag just det att det kunde vara fint med ett fackeltåg!! så vi får se...

Vet inte var man kan köpa såna facklor.

Våra inbjudningskort är också ganska enkla, men lite klipp och klistra var det! vi har rätt små kort med 4 titthål i framsidan, och i två av hålen är det vinrött-blommigt mönster och de andra två är det vinrött papper med vita hjärtan. låter kanske lite konstigt men det blev jättefint! kan se om jag kanske kan fota de och lägga upp här!

• Vintern2007

ja även de enklaste kort e det minsann pill med...för att inte säga det som skall skrivas...puh.

Jag ska nog stansa lite hål i min inbjudan oxå...

• Jeny

godmorgon! eller godnatt för min del, jobbar natt så jag ska strax sova!
    Tänkte höra med er, vad har ni för budgetar till bröllopen? (om ni vill berätta alltså). det är så svårt att räkna ut var det kommer hamna.

Vi var ute och kollade ringar för nån dag sen. vi är ju inte förlovade, utan bestämde bröllop direkt! men ska göra som så att den dagen inbjudningarna kommer ut ska vi börja använda ringarna så det blir väl vår förlovningsdag!
    Eftersom ingen vet om vårt bröllop än ska vi skicka ut inbjudningarna redan i augusti har vi tänkt.

Hur går det i planeringen för er andra?

• Vintern2007

I vår planering går det framåt än om trögt. Vi ska eventuellt byta festlokal o då blir det annan kyrka oxå för så gifter vi oss på vår hemma ort. Som jag skrev tidigare har jag ju köpt allt meterial till inbjudningarna. Kan ju inte bröja göra dem förrän vi vet om vi ska byta lokal juh...
    Nu har vi ÄNTLIGEN bestämt vad som ska stå i våra vigselringar. Nu ska min m2b bara bestämma sig för hur han vill göra med sin ring. Han ska smälta ner sin förlovningsring o ändra den till typ bredare eller nåt...SEN kan vi köpa våra ringar. Jag längtar.
    Ska bestämma ett datum med min blivande svärmor att åka o köpa mönster samt tyg till min klänning...wohooo!!
    Gästlistan e spikad. Ska nog så smått börja skriva om gästerna till festprogrammet för fy vilken tid sånt tar alltså...my gadd!!!

• NinaHq

Vintern2007: Förra året såg jag facklor på Claes Ohlson. De dyker nog upp när det blir lite kallare...

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?