• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • tårtsmulan

Vacker klänning Vintern2007!!!
    Min är också en MS-modell och ser ut ungefär så här: cgi.ebay.com/WG0520-MOULIN-ROUGE-LOVE-WEDDING-GOWN-SIZE-2-30_W0QQitemZ300003292826QQihZ020QQcategoryZ63851QQtcZphotoQQcmdZViewItem. Vet dock inte om det är Cinderella som sytt upp klänningen för säljaren köpte den oanvänd av en som importerat den, och minns inte vem som sytt upp den. Hoppas att den kommer denna vecka.

Vad har ni andra vinterbrudar tänkt ha för ytterplagg och skor?

• Vintern2007

WOW vilken klänning tårtis! Super snygg verkligen!

Jag ska få en liten figursydd kavaj/jacka sydd i samma tyg som klänningen.
    Jag ska ha vita stövlar om jag hittar ett par snygga. Jag kommer nog oxå ha en beige kappa som ytterkappa som jag har när jag vistas ut. Det är en mohair kappa som jag köpt i barcelona för många år sen...

Jag var sugen på att ha ett pat håriga vinterstövlar men jag vill ju ha klack min m2b e ju ganska lång...jag e kort...vill komma upp lite juh :D

• Jeny

Skidbrud: huur går det med din planering?

• Skidbrud (gift)

Jeny: Jo, det går faktiskt ganska bra. Är hemma i Åre igen efter 3 veckors underbar semester! Men åker till Stockholm igen i helgen och då ska jag beställa min ring! Har även börjat skicka ut våra "save the date" magneter.
    Nu börjar det ju närma sig så vi tänkte att allt det vi kan göra nu ska vi se till att fixa. Så som att skriva lita om varje gäst till festprogrammet osv.

Hur går det själv?? När ska ni skicka ut inbjudningarna?

• Jeny

jodå här går planeringen också framåt! våra inbjudningar ska ut i början av augusti, nästan 4 månader i förväg, men eftersom vi inte har berättat om bröllopet så vill vi att de ska få veta det i tid!
    Annars har jag köpt klänning, bokat kyrka, valt ringar, börjat göra lite på programmen. Så det går helt klart framåt!
    vad är det för ring du ska ha?

• Skidbrud (gift)

Jeny: Jag kommer att ha en från Smederna Lantz. Den är ca 3,5mm och den har en sten i en fyrkantig fattning som går över hela vigselringen och sedan över ca halva förlovningringen;) Hoppas du förstår...! Kan lägga ut en bild senare när jag fått hem ringen!

Vad ska du ha för någon?

För oss är kyrkan och festlokal bokad, klänning klar, ring bestämd, frisör bokad, buketten ska en vän göra, fotograf klar. Lite dekorationer är inköpta!

• Jeny

vi har inte förlovningsring heller än, är inte förlovade. så vi ska köpa det också! har faktiskt fastnat för Sarek-ringar från Guldfynd. förlovningsringarna är ganska gropigt mönster, sen är min vigselring en alliansring med stenar som går som i en fjäder ner över den andra ringen. både jag och min sambo fastnade för dem direkt!

Idag frågade vi vår toastmaster om han ville vara det och det ville han.- så det kändes bra!

• Skidbrud (gift)

Jeny: Vi har också klart med toastmaster, tärnor och bestman! Dom tackade gladeligen ja! Så det var ju bra!

Nästa punkt på listan är inbjudningarna!

• Jeny

våra inbjudningar är i stort sett helt klara, ska skicka ut de om knappt 2 veckor! ska bli kul att se vad alla säger

• *~9.12.06~*

Skidbrud, jag ska beställa min klänning från china-ekt.Skickade du exakta mått och de stämde?Hur länge tog det innan du fick din klänning?Skönt att höra att du var nöjd med den!

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?