• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Skidbrud (gift)

Hej! Gifter mig inte i december men i januari. Är det nära nog?

Gifter oss i Åre!

• tårtsmulan

Om du inte redan upptäckt det har jag svarat dig i en annan tråd. Vi har valt samma datum, men även om vi inte kan anlita samma företag så kanske vi kan följas åt i planeringen.

• Jeny

skidbrud: va mysigt att gifta sig i Åre. Har varit där 2 gånger och tycker där är så härligt! var i Åre blir bröllopet och festen?

tårtsmulan: ja det är klart vi kan göra. Kul med någon som är samma dag för då är ju verkligen planeringen densamma

• Skidbrud (gift)

Jeny: Vigseln blir i Åre G:la kyrka och festen blir på Tott.

Vi bor här uppe och älskar att åka skidor så det var självklart för oss att ha ett vinterbröllop här!

• blue83

Vi gifter oss också i december. Den 31:a. Vi ska gifta oss + ha festen i Malmö.

Var i Kävlinge ska ni ha festen? Vi bodde där för ett år sedan...

• Jeny

Åh vad jag blir avundsjuk! min dröm har också varit ett vinterbröllop med massor av snö, men eftersom vi bor i Skåne känns det som ett lite stort projekt att dra med alla norrut. Vill inte heller gifta mig utan min familj och vänner och så. Men man kan väl hoppas på ett mirekel och få ett riktigt vitt bröllop även här nere!!

• Jeny

Blue83: Vi ska ha festen i Villa Aquila, ett stort vitt hus nere vid ån. Var bodde ni i Kävlinge? Vi bor två hus från festlokalen...

Vilken kyrka och lokal ska ni ha i Malmö? Bodde där tom för 2 år sen

• Skidbrud (gift)

Ja jag hoppas verkligen att det är riktigt vitt när det är dags. I år var det regn och slask! Men det brukar vara otroligt mycket snö och kallt!

• blue83

Vi bodde på Hägalidsvägen.

Vi kommer att gifta oss i Limhamns kyrka och ha festen på Hilton.

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vet du vilken klänning du ska ha än? Jag har inte varit ute och tittat än men det få man nog göra snart...

• blue83

Högalidsvägen ska det va...

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?