• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Jeny

jag var där v.6 i år. Just då ahde vi typ snörekord i Skåne här var helt vitt, och så kom vi upp till Åre så regnade det där och var knappt nån snö. Så det blev ingen skidåkning på 3 dagar, sen plötsligt blev det 20 minusgrader och massor av snö så då kunde vi åka!

• Skidbrud (gift)

Ja det var en lite konstig vinter i år. Ena dagen var det jättedåligt och sen snöade det i typ 2 veckor och vi fick hur mycket snö som helst! Det var riktigt härligt när snön kom så man fick åka lite riktig skidåkning! Tyvärr så resulterade all snö i att det gick lite laviner! Inte så kul!

Men nu ska vi prata om roliga saker! Hur mycket har ni planerat?

• tårtsmulan

Jag bestämde mig för att svara i denna tråden, lite förvirrande att skiva i två olika samtidigt!! Vi har valt Stävie kyrka och festen ska vi ha på Folkets hus i Dösjebro. Faktum är att vi först tittade på Villa Aquilla och till och med preliminärbokade det, men vi ändrade det efter att vi tittat på lokalen i Dösjebro. Vilken kyrka och präst kommer ni ha?

• Jeny

blue83:

Vi bestämde oss för att gifta oss för 2-3 veckor sen! men vi har ändå planerat rätt mycket. Vi har bokat lokal och ska kolla kyrkan imorgon. Vi tror att vi har bestämt oss. sen har vi börjat göra inbjudningskorten (så man inte sparar allt till sist), gjort gästlista och börjat fundera på brudnäbbar och musik och så
    Själv då? har ni planerat mycket?

• Jeny

Skidbrud: ja du såg vad jag skrev i förra inlägget hur mycket vi har plaerat. Har tänkt på en massa annat också men det är mest idéer. Hur mycket har ni planerat då?

tårtsmulan: Ja de sa att där var några som hade prelimärbokat lokalen, så det var ni!! Vi var och tittade på lokalen i lördags och bokade den. Den passade oss perfekt! och så bor vi två hus därifrån..

• blue83

Vi har skickat ut "Save the date" kort redan eftersom vi gifter oss på nyårsafton. Har bokat kyrka + lokal + fotograf, gjort budget + gästlista. Känns som att det är en hel del kvar att fixa...

För en gångs skull ser jag fram emot den skånska vintern! Hur kom ni fram till ett vinterbröllop?

• Jeny

blue83: Högalidsvägen, är inte det på andra sidan 108:an, lite redhusområde typ? tror vi var och kolla på lägenhet där innan vi köpte denna vi har nu

• Skidbrud (gift)

Vi har bokat lokal, kyrka och boende till gästerna. KOmmer att vara på samma ställe som festen är!
    Sen är det klart med tärnor, bestman och toastmaster!
    Har ropat hem en klänning på Ebay så jag bara väntar på att få hem den!
    Färgtema är klart,tror jag, blir förmodligen brunt och guld. Var inne på rött och guld först men ändra mig sen men nu börjar jag tveka igen så vi får se vart det slutar!
    Sen har vi börjat fundera på menyn och gästlistan är i stort sett klar!
    Känner att vi har kommit en bit på väg men vi bestämde datum redan i november så jag har haft tid på mig;)

• Jeny

blue83:

Fotograf har vi inte fixat än, men det andra har vi också gjort. Ja även om man har fixat mycket av det stora så är det massor kvar. som klänning tex...kollar på såna sidor just nu. Då ingår maten och allt på Hilton eller?
    Att det blev vinterbröllop var delvis för att vi funderar på att snart skaffa barn och ville gifta oss innan, och den 5 december ska vi till Venezuela (hade vi bokat innan) så då tänkte vi att vi kunde göra det till en bröllopsresa!!!

• tårtsmulan

Hur tänker ni andra kring musik och psalmer i kyrkan. Det finns så oerhört mycket att välja mellan, snacka om beslutsångest!

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?