• Jeny

Fler som gifter sig i december?

Hej!!

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att gifta oss 2 december och har precis börjat med planeringen. Tycker det hade varit roligt att få kontakt med andra som ska gifta sig ungefär samtidigt så man kan ge varandra idéer och följas åt i planeringen osv!
    Själv gifter vi oss utanför Lund och ska ha festen i Kävlinge.

• Svar på tråden Fler som gifter sig i december?
  • Jeny

jag frågar också mamma om allt jag är osäker på speciellt när det gäller vett och etikett och sånt...

ja det börjar kännas som det närmar sig nu...idag var det exakt 4 månader kvar för oss

• Skidbrud (gift)

Jeny: Visst är det bra med mamma!!! För oss är det ca 5 1/2 månad kvar!

Idag har jag äntligen fått iväg våra "save the date" magneter. Får se om jag få några reaktioner från våra vänner!

• Iriz

Hej på er

Vad skönt att jag hittade den här tråden och hoppas att det går bra att jag hoppar in här?

Jag och min sambo hade planerat att gifta oss nästa sommar, så vi hade god tid på oss. Nu har vi ändrat oss och kommit fram till att vi gifter oss den 2:a dec i år istället. Då blev det helt plötsligt BARA fyra månader kvar att planera på. Så jag känner en lätt stress kan jag säga. Men jag hoppas att det ska gå bra ändå och att jag ska lugna ner mig snart.

Maten, lokalen, frissan och kyrkan är bokad iaf så här långt.

Jag kommer läsa runt lite här inne och föhoppningsvis få lite inspiration till vinterbröllop.

• Skidbrud (gift)

Iriz: Oj,då! Då fick ni lite bråttom nu då;)

Självklart är du välkommen att hänga här och jag hoppas att jag kan hjälpa dig med lite tips och ideer!

• Jeny

Iriz: jag gifter mig också 2 december! vart har ni ert bröllop?

Våra inbjudningar kom ut idag! så nu är det på riktigt!! Känns jättekul!

• Skidbrud (gift)

Nu har jag skickat ut våra magneter,i fredags, och har fått flera positiva sms!! Kul, nu känns det verkligen verkligt!!! Har nu även fått OK med kyrkan och tiden är spikad, 15.30 blir det!

Åh nu är det inte många månader kvar!!!!

• CKL

Ser att många December brudar redan skickat sina inbjudningar, jag håller på med mina inbjudningskort som bäst...men saknar lite inpiration. Hur ser era inbjudningskort ut? Jag försöker få ihop något med guld,blått och vitt...och så nåt glittrigt. Något vintrigt..

• Meddelande borttaget
  • MalinPalin

Hoppas på MYCKET snö! Vi gifter oss den 9:e och då har kyrkan smyckats med advents stakar, ljus mm.

:D

• *~9.12.06~*

Jag hoppas också på snö!Mörker,facklor och allmänt mysig stämning!

• Iriz

Hej

Jag håller på att leta inbjudningskort men jag hittar inga som jag tycker om. Är det någon som har något bra tips vart man kan hitta fina inbudningskort om man inte vill göra egna? Jag ska föresten gifta mig i Glanshammars kyrka som ligger vid Örebro kan man säga.

Jag och min tärna var och provade ut klänningar igår och det gick jättebra. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort och bra, och vi såg jätte vintriga och fina ut.

Tärnans klänning blev mörk grön. Jag ska också gifta mig rätt sent, kl 16.00 och ska ha en massa facklor och mashaller (hur det nu stavas).

Jag har bläddrat lite i jultidningar och hittat lite inspiration. Jag såg placeringskort som var ´som en snöflinga, så var namnet skrivet med glitterfärg eller glitterpenna så var det glitter runt kanterna på flingan. Sen hängde den på glaset och satt fast i någon typ av spiral. Sen tror jag att jag ska ha ris på bordet tillsammans med något.

Men just nu är jag mest orolig över inbjudningskorten. Jag är inte ens klar med gäst listan känns det som. Hur många har ni bjudit och var drar man den där gränsen?

• silvera

Iriz
    Jag ska ha dessa inbjudningskort, och ska beställa dem i morgon... (det känns som om jag är sent ute, (16 dec)men men...) Vi ska ha silver och vinrött som grundfärger, så då passar detta bra:
    www.spira-kortdesign.se/vill_ha_dig.htm

De har även med snöflingor på något kort.
    www.spira-kortdesign.se/galen.htm

De verkar ha bra priser, och jag räknade lite på att göra korten själv, men det blir lika dyrt, och så har jag ingen vacker handstil heller... Här kunde de tom trycka namnen på kortet... Så för mig känns de rätt!

Vår gästlista är just nu på 73 pers, med min M2B och mig. Mest är det så många för att om vi är under 60 pers, så får vi betala för Dj 1500:- och 2700:-i extra avgift... och eftersom kuvertavgiften ligger på ca 500, så blir det ju ca 8 gäster...så då kan vi lika gärna bjuda så att det blir minst 60 som kommer. (Sedan om vi får fler som kommer, så är det bara kul)

• Skidbrud (gift)

silvera: Det var jättefina kort du valt!! Blev lite intreserad av dom med snöflingor och som du säger så blir det lika mycket pengar än om man gör dom själv! Tycker att det var bra att insidestryck ingick här. Det gör det inte när man beställer från Romance. Då får man betala extra för allt!

Men där Iriz har du en sida till där dom har inbjudningskort; romance.se

• silvera

Skidbrud
    Tack!
    Ja, jag tycker verkligen om dem! Sedan så behöver man inget kuvert heller, så då lägger jag hellre 5 kr eller vad det nu blir, på att få adressen tryckt direkt på! (kuvert brukar ju tillkomma annars...)

• Skidbrud (gift)

Ja just det. Såg det nu att ni inte behöver några kuvert! Smart och jättefint med tryckt namn/adress på!!!

Ska visa för min sambo:)

• Skidbrud (gift)

Har visat dom och han gillade dom! Får se hur vi gör! Ska till Panduro imorgon och se vad vi hittar där! Vet hur vi vill att dom ska se ut, så det gäller bara att hitta allt.

Svar på tråden Fler som gifter sig i december?