• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • Änglahund

Men be honom att ringa dig da? Det e billigare att ringa fran irland till sverige istallet for tvartom :)

• Malin22

tänkte det tänkte säga typ: "det här bli lite dyrt, kan du inte ringa istället?" borde ju funka?

• ladymarmelade

Nu har jag läst igenom allt jag har missat medans jag var i Stockholm.

Vad kul att han hörde av sig igen! Det fanns alltså en anledning till hans tystnad :)

Jag håller med Lins och Mastermind. Strunta i vad din familj tycker!!!!!! Du är vuxen och kan ta ansvar för dig själv. Det lät precis likadant när jag åkte till Skottland. Det fanns inga gränser för vad som kunde hända mig blablablablabla.....
    Men jag kände att för en gångs skull så skulle jag det jag kände var rätt, och strunta i alla pekpinnar osv.
    Detsamma tycker jag du ska göra!

Var jobbar du?? Inte på Landvetter flygplats möjligtvis ;)

• Malin22

Nix, jag pluggar till SSK och ska jobba på äldreboende i frölunda i sommar.
    Får väl se vad han säger nästa gång vi pratar (=sms:ar, jag lovar att fråga om vi inte kan pratat på tel. istället ), har läst igenom lite gamla sms och upptäckt att det är jag som mest styr in det på skämt... så jag vet inte om han förstod att jag menade allvar med att han kunde komma hit! får ta och skärpa mig!

• ladymarmelade

Hur går det? Kommer han nu i helgen eller?

Ja jag tycker absolut att ni ska prata på tel istället. Och jag förstår verkligen att det känns jättenervöst de första gångerna, men det är sååå mycket bättre än att skicka sms fram och tillbaka. Särskilt eftersom ni fortfarande är på lära-känna-varandra-stadiet.

Min nuvarande pojkvän ringde mig första gången, och då var han lite småfull :) Kanske inte bästa sättet, men det bröt isen direkt i alla fall. Det blev liksom aldrig någon tyst, pinsam minut om man säger så.

KÖR HÅRT!!! :)

• Malin22

Nej han kommer inte, jag vågade inte fråga!!
    Tänkte höra av mig imonkväll (när jag vet att han är ledig) och höra om han verkligen menade allvar med att han ville att jag skulle komma dit den 30:e (bästa att ta det säkra före det osäkra ).
    Om han säger ja så kan jag ju säga att jag gärna vill komma men att vi borde prata om det på telefon.
    Säger han att han trodde att han skulle komma hit kan jag ju ändå säga att vi borde prata om det på telefon.
    Säger han nej kan jag ju radera hans nummer .
    Verkar det som en bra plan?

• ladymarmelade

Oavsett vem som ska åka till vem så måste ni ju prata på telefon innan ni träffas igen. Annars kan det ju bli jättepinsamt och jobbigt när ni väl träffas.

Svårt när man inte riktigt vet vart man har den andre... Och innan man vet om han har seriösa avsikter till 100%. Det är ju ändå så att för vissa människor är ett long-distance-förhållande helt otänkbart.

• Malin22

jo men min "plan" innefattar ju att vi pratar på telefon först oavsett vem som åker.
    Kände mig mer och mer säker på honom (vem skickar typ 10 sms om dan om man inte kan tänka sig mer? Och hans sms har ju blivit mer och mer seriösa) men nu spådde jag mig på nätet och fick höra att jag skulle förbereda mig på hjärtekval... varför är man så dum och vidskeplig!

• Mastermind

Haha, spådde dig på nätet? :D Låter inte alltför seriöst om du frågar mig.. ;)

• 98 grader

Men arligt, hur dyrt ar det att ringa Irland??? Ni far det att lata som om det kostar 20 kr/minuten.

Lycka till forovrigt! Jag hoppas han ar din prince Charming.

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans