• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • Mastermind

Men dåså, varför åker du inte?

• Malin22

Jo, egentligen borde jag har struntat i dom men dum som jag var gjorde jag inte det... nu har jag ju redan skickat sms:et. han sa att jag kunde komma redan denna helgen om jag ville men jag jobbar, men funderar på att fråga om han kan komma hit istället så kan jag ordna så att jag jobbar morgon och slutar redan vid 12, inte jätteromantiskt men då kan ju jag åka till dublin den 30:e iaf.

• CPH

Malin22

Malin, jag tycker du ska skicka ett sms och fråga om ett fast nummer du kan ringa honom på ikväll. Att göra upp såna här planer via sms låter faktiskt i mina öron som lite osäkert och oseriöst (ta inte illa upp nu). Det låter som om det lätt kan bli missförstånd och att ni inte "går in i" detta med samma förväntningar.

Menar bara det bästa så att ni inte ska missförstå varann.

• Malin22

jo det är klart det är lite osäkert, men det är ju rätt dyrt att ringa till irland och det är rätt långt kvar till den 30:e...

• Mastermind

Malin22 - Kärleken är ovärderlig. ;) Annars kan ni ju skaffa Skype och prata gratis. :)

• Malin22

jo det förstås men vill ju inte ta ut för mycket i förskott, tycker att det är bättre att ses en gång till först, kanske känns helt annorlunda? vi har sms:at hela dan idag, det spårade nästan ur lite! till slut hade vi nästan inget mer och skriva om men ingen ville sluta... men till slut var han tvungen att fortsätta jobba... verkar iaf inte som att han blev sur för igår, men han sa ju inget om att komma hit heller...

• Mastermind

Det känns som att din mobilräkning kommer bli hög ändå, så då kan du ju lika gärna ringa från hemtelefonen till hans hemtelefon Irland, det blir nog en bättre timkostnad. :D Eller varför inte maila? Eller leta upp en chat?

• Malin22

alltså, grejjen är att jag inte gillar att chatta... känns som att det mest bli missförstånd? Hur som helst, sms:andet idag började lite småflirtigt, blev mer seröst (vi pratade om jobbet... kul, kul) för att sedan bli nästan bara löjligt och barnsligt... så just nu känns det sådär. känner han likadant som jag så är han livrädd för att prata på tel. å andra sidan verkar det ju gå väldigt upp och ner med det här sms:andet också! kära nån... å andra sidan skulle han väl inte höra av sig så mycket och så ofta om han inte var iaf lite seriös? eller?

• Mastermind

Malin22 - Ja, han är ju helt klart intresserad. :)

Men hur kan en chat bli mindre missförstådd än sms? På en chat hinner ni ju rätta er direkt om ni skriver fel, och det finns mer teckenutrymme.

• Malin22

jo iofs, men jag vet inte... är bara en känsla jag har. sen är det ju lite mer spännande med sms! problemet är väl att vi alltid måste "skämta till det" så fort det börjar bli lite allvar... jag lovar att jag ska försöka skärpa mig nästa gång!

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans