• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Överlycklig

Sitter här och printar vigselprogram för glatta livet, hur många ska man räkna med? Vi kommer ha 95 gäster efter middagen men det kommer säkert någon extra till kyrkan samtidigt som många par enbart tar ett ex. Är jag snål om jag bara printar 100 och ber värdparet att dela en per par???

Sen har jag IDAG skrivet menytavlan som vi ska ha på ett stafli, jag blev jättenöjd med resultatet.

• bröllop2006

Överlycklig

jag funderar oxå på hur många vigselprogram som behövs.. vi har bara bjudit 25 pers till middagen men det kommer många fler till kyrkan.. tror vigselprogrammet får bli något enklare, inte så dyrt..

kan inte trycka dem än dock eftersom vi inte pratat med prästen än & fått programmet godkänt.. de skulle höra av sig från kyrkan ca 2 veckor innan..

• Överlycklig

ojdå, vår präst ringde OSS i början av MAJ och ville träffa oss då eftersom han hade så mycket konfirmationer och dyl nu i juni (vi gifter oss 1/7). Det är skönt att kunna pricka av ytterligare en sak från listen. Ang antalet... jag skickar ut en ny fråga till alla så får vi hoppas att någon vet!

• bröllop2006

vi gifter oss oxå 1 juli:) var till kyrkan & tittade för någtra veckor sedan 6 vi hade tur att en kantor kom precis då & skulle hämta något i kyrkan så vi fick komma in & titta.. hon sa att de ofta inte vet schemat förrän ett par veckor innan, särsilt under semestertid..

men det hade varit skönt att fått prata med dem tidigare..

ja vi frågar vidare om antalet!

marie

• bröllop2006

fortsättning på mitt inlägg..

jo, man vill ju gärna veta dels för tryckning av vigselprogram & dels vill vi ju veta om den ingångs- & utgångsmarsch vi valt är ok med kantorn..

• Överlycklig

självklart, jag håller helt med dig:)

• bröllop2006

är ni klara med allt annars? :)

marie

• Överlycklig

Nej men vi har koll på allt...tror jag:) Vi har en lista liggande framme som vi kan pricka av det vi ska göra så det känns bra, och ni?

• bröllop2006

jag tror allt är klart (förutom att klänningen inte kommit från kina än..)

men just för att jag känner mig så lugn & det känns som allt är klart så blir jag orolig att det är nåt jätteviktigt vi missat..

Svar på tråden 1 Juli