• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Pilularia

Ese: Jag vet ju faktiskt inte vad som pågåri deras liv heller just nu, så dom kan ju må rätt dåligt dom med... Dom har säkert någon bra ursäkt... Men jag hade endå velat träffa dom utan förpliktelser liksom...

Brorsan... Han med diabetes??? JOdå jag tror det går bra för honom... Den andra brorsan(misstänkt propp i lungan) blev utsläpt från akuten utan att dom kunde hitta något. Då hade han gjort flera röntgen bla CT... Och en koll med kontrast... Han verkar sliten så jag tror att det är något endå med vad???

Idag ahr jag stressat runt en massa och bla kollat på blommor till buketten, den kommer att bli med fresior. Jag har hållit på att vela men nu så blir det så!

• Fru Villa Solglimt

Här har ni en till 1/7 - några av er känner jag igen sedan andra trådar

Men det mesta är nog ok nu. Det är mest logistiklösningar kvar...
    Präst - bokad (den M2B ville ha)
    Vigselplats - trädgården
    Festlokal och övernattning till gästerna - bokad
    Klänning - betalad, ska bara göra de sista justeringarna.
    Ring och örhängen - ligger i byrålådan sedan 7 januari
    Skor - inköpta i mars
    Övernattning för oss - bokad med lite extra lyx
    Mat - vem som ska göra det och meny klart i stort
    Bukett - gör jag själv, har redan börjat öva
    Hårsmycke - gjort själv, ligger klart
    Håruppsättning - troligen fixar jag det själv, kanske en väninna blir involverad..
    Kläder till M2B - klart, jag ska sy västen
    Näbbklänning - får vi på köpet tillsammans med min klänning
    Näbbkläder pojke - återstår att fixa
    Festprogram - i stort sett klart
    Vigselprogram - klart (om prästen inte har några invändningar)
    Egna löften - i grova drag klart
    Tårta - gör min syster=konditor
    Musik vigsel - ev, musik från cd annars bara två psalmer
    Musik fest - troligen en stereo med ett urval av olika cd-skivor
    Dryckerna - inhandlade i tyskland för en månad sedan
    Transport - M2B köper en usa-bil han drömt om ett tag
    Engångskameror - köper jag snart till gästerna
    Brunch dagen efter - bokad
    Morgongåva till honom - antingen secret box eller jag älskar dig för att-bok
    Fotograf - tillfrågad och sa ok
    Chaufför - samma som fotograf (kanske)
    Dukningsdetaljer - mycket inköpt på ikea i maj

• Pilularia

villa solglimt:

Härligt att så mycket är klart! Vi kommer nog oxå att ha CD med musik... Om nu int etoastmastern fått tag på någon som spelar en stund.

Vgselprogrammet är inte klart, vi har inte bestämnt vilka psalmer som ska sjungas.

Jag har prövat frysa ner tårtan så den ska ätas på tisdag.

Bil/chaufför törs jag inte lita på fullt ut, en kille är tillfrågad men det är svårt när det ligger så långt fram i tiden...(tycker dom ja!)

• Fru Villa Solglimt

Pilularia
    Jo, det börjar kännas som om vi har koll igen. Det har gått lite i vågor. Men den här vecka bestämde sig äntligen M2B vilken kostym han ville ha. Så nu ska vi leta tyg till hans väst.
    Och på onsdag ska jag och tösen åka och få våra klänningar anpassade efter oss.
    Lillkillen tänker jag bara fixa en vit skjorta och ljusa byxor till - han är ju så pass liten att man aldrig vet om han har lust att vara med alls.

För nån vecka sedan var jag dessutom på sminkkurs så nu är det bestäm att jag ordnar makeupen själv på den stora dagen.

Bara 36 dagar kvar.... :D

• Ese

villa solglimt: Verkar ju som du har suverän koll och lite tid kvar finns det ju än så länge även om det känns som den drar iväg i en väldig fart.

Skönt att läsa andra blivande brudars listor ibland eftersom jag går med den ständiga känslan att jag missat något men kan inte se att det faktiskt skulle vara så. Vi har nog fixat det mesta på din lista också och det som inte är fixat har jag hyfsat koll på, så jag kanske ska tagga ned lite

• Överlycklig

villa solglimt jag lånar din lista!!!

Präst - bokad sedan augusti (en mycket populär präst där vi bor samt min doppräst)
    Vigselplats - Korsberga Kyrka, bokad
    Festlokal - Ruders herrgård, bokad
    Klänning - inköpt och hänger klar
    Slöja - Mamma håller på för fullt att sy
    tärnkläning - Även här är det mamma som jobbar...
    Kläder till min blivande och bestmanen - Inköpta i november, dock ska lilla mammsen sy plastronger till dem...mycket för mamma...
    Ring - beställd
    Smycken - Inköpta för två veckorsedan, saknar dock något armband som jag ska se om jag kan låna av någon
    Skor - inköpta i april
    Övernattning för oss - bokad med lite extra lyx
    Mat - beställt samt det vi gör själva är NÄSTAN klart
    Bukett - beställd
    Krona - lånar av kyrkan, ska hämta nu på måndag för att lämna in på putsning
    Håruppsättning - ska träffa frissan på tisdag, då ska kronan med.
    Festprogram - i stort sett klart, endast bordsplacering kvar
    Vigselprogram - klart, med ett undantag, vi ska försöka fixa en annan kantor... suck, måste fixa det på måndag
    Tårta - bokad och provsmakad
    Musik vigsel - bokad en solist, dvs en kompis till oss samt två psalmer
    Musik fest - trubadur bokad sedan september
    Dryckerna - inhandlade i tyskland för två månad sedan
    Transport - Detta ska gubben min ordna, går lite trögt har han medgett...
    Engångskameror -köpt i Ullared för längesedan
    Brunch dagen efter - Planerad och allt som går att förberedda är klart.
    Morgongåva till honom - ? Ingen anning vad jag ska ge honom... Måste kolla det.
    Fotograf - Bokad sedan ett bra tag tillbaka, han är prisbelönt så om inga större världshändelser sker så kommer han... håll tummarna!! För vi vill verkligen ha honom.
    Chaufför - tillfrågad.
    Dukningsdetaljer - Allt som går att förbereda är färdigt. Min syster ska dock göra ett hjärta till oss som vi ska ha över oss.
    Dukar - har totalt 25 linnedukar varav 10 somjag inte har märkt ännu, ska fixa det snarast.

• Fru Villa Solglimt

*ler*

Ja, jag tyckte det kändes bra att spalta upp vad man har gjort och ev vet att man borde göra...

Låna på bara

• R&F (1/7 2006)

Jaha 1:e Julibrudar och brudgummar, börjar det kännas nu? Börjar ni få koll på läget och se en helhet?

• R&F (1/7 2006)

Bara 31 dagar kvar :)

Svar på tråden 1 Juli