• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Överlycklig

19 dagar kvar... Måste handla mer papper till vigselgrogramet + ETT till festhäftet, hade räknat fel...likabra att köpa 5st till....

Ska lämna en cd till kantorn med en av låtarna, Du är allt, hon hade aldrig hört den innan så då kom vi överrens om att hon skulle få en skiva med den på...

Hur långt innan gör ni klart festhäftena? Alla har anmält sig och vi har gjort klart bordsplaceringen, deet är ju bara om någon blir sjuk som det faller, men det kan ju lika gärna inträffa samma dag och då sa vi att det får väl vara tommt på någon plats då och gästenfår sta med ändå i programet. Kan vi göra klart dom nu då? Det vore ju skönt att ha det gjort, är en del pill, då vi måste vika varje papper för sig. OJ jag måste iväg till en pysselbutik här och köpa guldband, det hade jag glömt... Sen ska alla häften hållslagas och träs med guldbandet.

Servetterna skall vikas och kandellabrarna insamlas, och ljus till dem köpas. Kan man lita på brinntiden som står på paketen??? Kompisen gifte sig ifjol och hade köpt ljus i Ullared och det stod 7tim brinntid, lokalen var stor och lite dragig vilket resulterade i att ALLA ljus var utbrunna HALVÄGS genom middagen...så vill man ju inte ha det. Kan man köpa ljus på öppetköp? Kanske kan kolla det så gör det ju inget om man får några paket över...

OJ oj det blev mycket och rörigt dvs beskriver väl min lilla hjärna rätt bra nu, bara 19 dagar tills jag blir fru :D

• Fru Villa Solglimt

Nu har jag äntligen kommit tillskott och till och med blivit färdig med M2B morgongåva. Det blev en Jag-älskar-dig-för-att bok.

Köpte en 80 sidors spiralbok med blanka sidor. Plockade bort alla bladen och skrev ut i skrivaren. Sedan var det ju bara att sätta ihop allt igen. Jag ska nog dekorera lite till för hand på vissa sidor för att göra det ytterligare lite mer personligt...

• Fru Villa Solglimt

Förvirrade jag....

Jag har ju beställt buketten idag - trots att jag ville göra den själv. Men det funkar inte med vår logistik den dagen.
    För en gång skull så hade de inne av mina aprikosa rosor (tror de kallade dem för cremé) och sedan vita rosor och så en mörkröd ros mitt i alltihop. Den kommer bli sk*t snygg - det är jag säker på.

Sedan ska jag, så fort barnen slocknat, plocka fram symaskinen och sy ihop M2Bs väst han vill ha. Hoppas jag lyckas sy en till vår lille man också
    Skor till tjejen tittade vi också på idag och de kommer till byn i slutet av veckan.
    Dessutom har jag införskaffat 6 st engångskameror som jag (kanske) ska klä om så de blir lite snyggare..mallen är ju egentligen redan klar.

Jag fick också reda på att Mannen bokat rum åt oss i byn för att vi ska kunna klä om i lugn och ro.

Mer och mer faller liksom på plats nu.
    Snart är det nog bara serveringspersonal/diskare som vi inte har minsta koll på.

• Överlycklig

Jag tycker att man kommer på mer och mer varje dag som ska göras... men men man får ta en sak i taget. Nu sitter jag och skriver klart vigselprogramen och har delat ut lite gäster till nära och kära så att de får hjälpa oss med presentationen på dessa då vår fantasi är slut.

• Pilularia

Har suttit på ansiktsbehandling idag ååå vad det var skönt! Iaf så har vi hämtat ut ringarna som är graverad och polerad.

Pratade med kantorn i eftermiddag och hon kunde spela den musik vi ville ha både som in och ut marcsher. Yipppiii nu så kan vi skriva vigselprogrammet!!!

Börjar bli så nervös så jag ska ringa han som har hand om hembygdsgården och höra om vi inte kan komma in redan på onsdagen då torsdagen går åt till att göra naglarna.

Bestmannen har missat ta ledigt från jobbet så han ska börja kl 21 på vår vigseldag!!! Alltså han är singel och har ingen att ta hänsyn till så han har ju kunnat fixa sånt redan då han blev tillfrågad i januari!!! Dessutom så jobbar han natten innan vigseln och kommer att sluta upp med M2B ca 2 timmar innan vigseln.

Ja ja... Mina vänner lyser med sin frånvaro men min tärna ställer upp till 10000000 % och det är jag evigt tacksam över! Annars så har jag inte haft någon jag kunnat planera detta med.

Igår så fick min mor domen och ska genomgå cytostatikabehandling för sin bröstcancer... Hade hoppats på att det skulle räcka med strålning men så var inte fallet. Hon startar mån efter bröllopet(hon fick sin vilja igenom)

villa solglimt: Härligt med pysselnoja... Jag tror jag ska sy ihop en liten väska till mig i helgen så ska jag göra tårtbottnarna och lägga dom i frysen så det är klart. Jag har ändrat mig flera ggr men kommer att göra enklare tårtor och jag längrar... Nej jag ska börja göra dom NU!!!

Ha det så bra och hoppas ni kommit igenom mitt långa mail!

• Sunshine77

"Bara" 15 dagar kvar, börjar bli riktigt nervös. Dessutom gifter vi oss i den by jag kommer från, som ligger en bra bit från där vi bor. Så mycket som ska planeras "långväga" men tror jag börjar få koll på det mesta. Men är långtifrån klar med allt...

• bröllop2006

2 veckor kvar!!! nu börjar det kännas riktigt pirrigt:)

Marie

• R&F (1/7 2006)

Igår blev jag hippad och min blivande hade svensexa. Vi hade båda jätteroligt och jag blir alldelles rörd när jag tänker på det. De hade verkligen hittat bra saker till oss båda.

Kvällen avslutades med att vi fick träffas på ett uteställe här i Halmstad. Han klädd som Elvis och jag som, ja jag vet inte vad (skrikrosa klänning a la Kicki Danielsson).

Verkligen jätteroligt :)

• Hemligt!

Har skaffat barnvakt till ungarna. Vi gifter oss hemligt nämligen. Sa till syrran att vi ska till Göteborg för att shoppa lite.

Men...

helt plötsligt bestämmer sig pappa för att sälja huset. Sex rok, en ladugård och ett dubbelgarage som ska tömmas på MASSOR av prylar. Väldigt mycket är efter min mamma som dog för två år sedan. Dvs allt blir känslosamt när vi sitter och ska slänga alla hennes saker och avgöra vilka vi (syskonen) vill spara. Så vi försöker boka in en helg för att göra "röjningen". Givetvis kan alla (tre familjer) utom vi helgen den 1 juli (Vår bröllopsdag!). Dom undrar förstås om det verkligen är så vikigt att åka till Gbg och shoppa när vi borde röja huset. Va f-n säger man?

-Öhh.. ja det är jätteviktigt att shoppa en dag i Gbg.

Shit också!!

Känner mig så usel för att jag måste ljuga och min familj tycker jag beter mig konstigt och har konstiga prioriteringar.

Ja ja. Dom förstår efter annonsen i tidningen.

• Överlycklig

oj vad jobbig sits du har hamnat i!!! men som du säger de fattar ju sen!!!

Idag avbokade vi våra tårtor och beställde från ett annat ställe. Kändes lite elakt men vi gillade inte smaken på de vi hade beställt och nu i helgen fick vi tårta från det stället och ingen gillade dem så vi avbokade... Enda kruxet är att det nya stället inte har någon ställning... men det får ordna sig!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 1 Juli