• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Sunshine77

Dt mesta börjar väl falla på plats, men måste bli klar med vigselprogrammet snart... Festprogrammet började jag på men har lämnat över det till mina föräldrar och min svåger (toastmaster), så hoppas det fixar något riktigt fint o roligt ;).

• Överlycklig

Vi sitter och kan inte göra så mycket mer med festprogramet. En av våra släktingar har påbörjat sin canserbehandling och nu väntar vi på besked om de orkar komma, annars måste vi ta till reservbordsplaceringen... Hoppas att han orkar.

• Sunshine77

Överlycklig: Hoppas att det ordnar sig och att de orkar komma.

• Pilularia

Överlycklig: Håller tummarna för att det ska gå vägen.

Är ju själv i liknande sits då min mamma väljer att skjuta upp sin start på behandlingen till efter bröllopet. Annars så skulle hon börjat i måndags.

• R&F (1/7 2006)

Jaha då var våra bröllop räddade! Sverige kommer inte spela 1/7!
    Det hade ju varit mardrömmen. Men nu slipper vi det :D

• Fru Villa Solglimt

Nu är ytterligare saker/punkter avbockade på att göra listan..

*Vi har fått kontakt med en kvinna och hennes dotter som är "lektanter" om det behövs under festen.
    *Fotograf/Chaufför är helt klart
    *Festprogrammet är granskat och klart
    *Prästen var här nyss och skummade igenom våra egna löften och tittade på trädgården - inget att tillägga
    *M2Bs och lillens västar är klara (så när som på knappar och knapphål)
    *Klänningarna till mig och dottern hämtas på tisdag eller onsdag

Det börjar märkas att vi är inne på sluttampen nu...

• Överlycklig

ja vist känns det att vi närmar oss. Ska nu ikväll till lokalen och prata en sista gång och få besked om när vi får tillträde till den. I morgon blir det slingor.

• R&F (1/7 2006)

villa solglimt: Tittade prällen på trädgården? Vad har ni för sevärt där, eller är det så att ni ska ha vigseln i trädgården :)

• Fru Villa Solglimt

R&F (1/7 2006)

Nja vi har en liten stensamling :D :D

Men vi ska ha vigseln i trädgården. Så han ville ju se hur vi tänkt oss det hela.

• Bellis perennis

En vecka kvar och massa tjaffs kvar....gäster som inte fattar...
    har tappat lusten helt nu - vi skulle ha rymt istället.
    annars är allt snart klart, vi ska fästa festprogrammen i sina fodral, baka kakor, köpa lite grejer, osv. hade velat vara klart med allt helt och hållet. Kom på igår att jag glömt gå in skorna....började igår när fötterna var svullna det var ingen bra ide...smällar man får ta. Vi måste öva mer på dansen, valde bort vals mot en annan mkt fin låt.
    ja, jo....pirr saknar jag helt vilket är tråkigt. Känner mig enbart less på allt som har med bröllopet att göra just nu, det har varit för mkt tjaffs. Och det där med att "blod är tjockare än vatten" har jag helt enkelt konstaterat att "även blod kan späs ut med vatten".
    Burr burr. Själva dagen ;)kommer nog bli helt underbar så länge ingen börjar bråka, får ngt anfall, eller sitter med öronsnäcka och lyssnar på fotboll eller ngt sånt.

Svar på tråden 1 Juli