• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • bröllop2006

kvar att göra:
    (kopierar mitt inlägg från en annan tråd om nån känner igen det:))

Måndag: m2b ska klippa sig & göra slingor

Tisdag: hämta ringarna

Onsdag: jag ska göra slingor & provuppsättning

Torsdag: naglar & ögonbryn

En granne håller på & syr in min klänning, en kompis har hand om blommor & dekorationer

menyn ska spikas helt under veckan

Champagne ska inhandlas

Vigselprogrammen ska tryckas..

Frågor till tipspromanad ska formuleras & tryckas upp..

Detaljer, tidsplan, osv...

ojojoj, nu kändes det plötsligt som att vi har massor kvar!

har inte fått något gjort den här veckan för min m2b har haft en rejäl svacka.. han får det ibland pga vissa omständigheter som vi inte behöver gå in på nu.. & nu blev det nog lite mkt med stressen inför bröllopet.. men nu har det vänt & allt är som bra igen som tur är!

M

• bröllop2006

just det ja, en sak till.. kollade på vädret.. under veckan kommer den riktigt högsommaren & till helgen vilar ett stort högtryck över landet:):):)

kom på ett par saker till att göra..

köpa underkläder (så fort klänningen är klar så jag vet vad som passar bäst)

köpa en jäkligt bra deo!

• R&F (1/7 2006)

Ja jag såg vädret åxå. Aldrig är man nöjd.... nu blir det oro över hur varmt det kommer att vara istället. Gå o svettas en hel dag är ingen höjdare, men det är bättre än regn :D

• Pilularia

Alltså... Jag lider såååå vi värmen och kom på att vi kanske ska byta klader under middagen och sedan klä på mig i brudklänningen igen när vi åker från festen.

Låter det tokigt?

• Fru Nilsson 1/7-06

Nu har jag bara lite kvar:
    Att klistra in bilder i festprogrammen.
    Klänningarna (min + tärnornas) ska hämtas på fredag.
    Trycka upp stor bordsplacering (gör jag imorgon).
    Skriva "att göra-listor" till alla.
    Måste prata med frisören om mitt hår, hade prov i torsdags och lockarna höll i 2,5h. Inte bra!
    Löparna ska kortas av.
    Ska beställa murgröna och rosor till bordsdekorationen.
    Ska göra ett halsband till toastmadamen. (tar ca 1h)

Sen tror jag att allt är under kontroll.
    Känner mig ganska lugn faktiskt.

• Överlycklig

Whiiiiiiiiiiiiiii nu är det bara dagar kvar..... Ikväll ska vi ställa upp bord och stolar i lokalen så det ska bil spännande och se om det stämmer med hur vi har räknat... Åh vad jag längtar!!!!

• Pilularia

Pratade med killen som skulle köra, han hade fixat en annan bil som ska ta oss från festen till hotellet.

Han kör oss från kyrkan till fotningen...

Det kanske löser sig ändå!!!

Ska ta och ringa den andra chauffören nu så kanske man får kollla på bilen...

• bröllop2006

just nu känns det så overkligt att när jag läser om alla er som gifter er på lördag så fattar jag inte att JAG är en av er! så länge som man planerat & så är det snart dax.. konstigt, konstigt..

• Överlycklig

oup... självklart stämde det inte med borden och stolarna, vi får inte plats... trotts att de sa att man kunde duka till 96 personer... så nu fick vi hastigt och lustigt ställa möblerna på ett litet annat sätt men det ordnar sig. MEN vi måste göra om i bordsplaceringen lite... vi har lite för många killar, vet inte hur vi ska få till det bra, tips?

• Pilularia

bröllop2006: Instämmer... overkligt men skrämmande verkligt när det är så mycket som ska göras!!!

Alla bitar som ska på plats!!!

Ska börja duka och göra inventering av grejer i lokalerna i morgon.

Överlycklig: Hoppas det löser sig! Vi har oxå litet överskott av killar men inte så mycket att det inte går att lösa på något bra sätt...(hoppas vi)

Svar på tråden 1 Juli