• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • bröllop2006

här är en 1 juli brud till :)

känner oxå att det mesta är klart & är förvånad över att allt flyter på & inte strular till sig som saker brukar ha en förmåga att göra..

en liten detalj bara, hehe.. min klänning kommer från kina bara ett par veckor innan bröllopet så den bara MÅSTE passa!

annars är det mesta klart, skickade ut inbjudningarna förra veckan.

har bara en kvar att dela ut, till en tjej på jobbet så de vet inget där än eftersom jag inte sa nåt till nån innan inbjudningarna skickades ut:) de kommer bli chockade över att jag lyckats hålla tyst om det, hehe. ville inte berätta förra veckan eftersom en arbetskamrat gifte sig då & jag ville inte stjäla hennes uppmärksamhet:)

• Pilularia

HÄÄÄRRRR!!!!

Att ha allt under kontroll är ju svårt att säga...

Vi har haft OSA datumet och det är vissa som inte svarat än... Men men

Pappa var förbi idag och sa att han började bli stressad över vad han ska göra på bröllopet... Men han ska bara vara brudens far, inget särskillt uppdrag eg.

Har bokat tid för korrigering av klänningen och fick datum två veckor innan vigseln och blev lite rädd att dom inte skulle hinna... Provade skorna en stund idag... Blommorna funderar jag på hela tiden, har en bukett som skulle fungera men jag ska prata med hon som ska göra den...

JO!!! Vi har fått tag på en ung tjej som sjunger underbart(hörde henne på ett dopi helgen) och hon kan framföra några låtar i kyrkan tillsammans med en gitarrist. Nu är problemet att dom låtar som jag vill ha är M2B inte så förtjust i men han kan endå tänka sig att det blir dom. VI hittar nämligen ingen annan som vi tycker har ett bra budskap som vi kan stå för...

In/ut mascherna har vi klara nu... Det blir "Gammal bröllopsmasch från Delsbo" in och "Brudmusik" ut. Hittade dom på svenskakyrkan Jönköping....

• Ese

Jag fick höra av min mamma för någon vecka sedan att min mormor som skall sy klänningen börjat oroa sig och till och med sagt att hon börjat ångra sig. Detta eftersom att hon själv är mitt upp i att sälja sitt hus och jag är 75 mil bort så det är lite svårt med provning och sådant. Men i och med att jag kommer hem en vecka kring studenten och sedan veckan innan bröllopet så lugnade hon sig. MEN istället började jag oroa mig såklart Jag oroar mig mest för att klänningen inte skall bli som jag vill ha den. Vad gör jag då?

Har inte helt klart med vem som skall sjunga. Är lite nervös över det också. Har en kompis som jag gärna vill ska sjunga. Hon avböjde först för att sedan halvt om halvt acceptera och därefter backa igen. Nu överväger hon trots allt att sjunga. Hon har lovat att hur som helst ordna någon som sjunger då hon har sådana kontakter, men jag blir smått stirrig av att inte veta vem det faktsikt blir. Att det faktiskt blir någon!

I övrigt är det väl mest vädret som oroar mig eftersom att vi skall vara ute.

• bröllop2006

vi har haft tur med sången.. min syster har en kompis som spelar piano tillsammans med en tjej som sjunger. de har gått musikhögskolan & är mkt proffsiga & duktiga så jag är så glad att de kunde på våran dag!

är som vanligt sent ute.. bestämde i januari 2005 att vi skulle gifta oss men det har hela tiden känts så långt bort.. så nu har vi fått lägga på ett kol med planeringen:)

trots att vi är sent ute så har vi ordnat en massa utan problem den senaste veckan.. sången, håret, smink, kläder, skor... blommor & dekorationer ska en kompis hjälpa mig med, maten fixar en cyeringfirma.. hotell är bokat.. hindersprövningen skickad..

hjälp! tänk om man glömt nåt viktigt..??!!?

är lite spänd inför att avslöja bröllopet på jobbet.. de har pratat så mkt om bröllop de senaste veckorna eftersom en arbetskamrat gift sig & jag har suttit alldeles tyst & full i skratt & lyssnat.. :)

Marie

• Ese

Nu kom min första miss. Jag har skjutit på att beställa tårtan och nu när jag hörde med Kerstins i Söråker som vi verkligen ville ha var det redan fullbokat Finns i och för sig andra som jag också mycket väl kan tänka mig och som egentligen är bättre rent praktiskt, men är mest irriterad över att jag klantat mig så och nervös över att alla ska vara fullbokade och jag ska "tvingas" beställa min tårta från Charm för det vill jag faktiskt inte.

Vad ska ni ha för tårtor? Gör ni själv eller köper ni? Skall ni ha både tårta och efterrätt?

• bröllop2006

vi ska ha både efterrätt & tårta. cateringfirman fixar det så vi behöver inte beställa tårta extra.

hoppas det löser sig med tårtan!

marie

• Pilularia

Ååååå... Vi som haft så mycket trubbel med sjukdomar i familjen, idag så kom nästa miss/smäll... Min bror tillika toastmaster på vårt bröllop är inne på akuten med misstänkt propp i lungan...

Alltså vilken H-vetes vår!!! Diabetes, bröstcancer och nu ev propp i lungan. Ja ja vad göa man???

• Pilularia

Ese; Vad tråkigt med tårtan...

Jag har köpt massor med saker för att göra tårtorna, olika strl på tårtformarna, färger m.m så jag MÅSTE göra våra själv!

Sedan så ska svärmor göra schlabanger något som ÄR SÅÅÅÅ gott!!!

• Ese

Vad tråkigt att höra om din bror Pilularia och om övriga sjukdomar också. Mitt tårtproblem känns plötsligt väldigt litet. Hoppas att det inte är en propp din bror råkat ut för, att han kryar på sig snart och att ni slipper mer elände.

• Pilularia

Ese: TÅRTPROBLEM ÄR INTE ATT LEKA MED!!!

Vi börjar tyvärr vänja oss med dessa sjukdomar...

ANG tårtor så har jag läst att man ska kunna frysa en viss tårta, det ska jag prova nu när jag fyller år... Kanske kan det gå och då är det betydligt lättare och mindre stressigt de sista dagarna. IAF så kan man göra basen/stommen ett tag innan, sedan dekorera dom med sockerpasta m.m

Hum, något att göra till helgen kanske, ja det blir nog det!!!

Svar på tråden 1 Juli