• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Ese

Pilularia: Beklagade mig lite för mamman tidigare och hon sa att det nog löser sig och i annat fall får väl hon göra tårtan, så det blir nog bra i alla fall.

Att man ens ska behöva vänja sig vid sådant. Konstigt att alltid allt verkar hända på samma gång/på kort tid.

• Pilularia

Ese: Ja... Det är bara att börja provbaka *ler*

Har du inte hört med andra konditorer då?
    Charm är mitt mardröms senario med...

JO, det verkar ligga en förbannelse över familjen och nu så sa M2B att han hoppades att jag skonades, men jag har ju haft min kollaps för några år sedan(inte hämtat mig helt än), sen hade min son en hjärntumör(om jag inte nämnt det). Så jag tycker att jag bidragit med mitt...

• Ese

Nu vad det i alla fall fixat med tårtan, beställde ifrån Järnvägskondis istället och det känns minst lika bra, så nu är jag lugn igen,,,nästan i alla fall, börjar känna mig mer och mer stressad över sånt vi inte har gjort. Hem till Sundsvall om två veckor drygt och det är en hel del vi skall hinna med då, förutom klänningen som lär ta en massa tid!

Pilularia: Jag tycker verkligen att du fått din beskärda del och mer därtill. Hoppas verkligen att ni slipper mer tråkigheter. Hur är det med din bror?

• bonitan

ha
    hittade lokal igår, skickar inbjudningar imorgon...
    Catering fixar vi nog imorgon..

vi skulle ha det litet med bara failjen men ångrat oss.. nu blir vi runt 45 st

hinner jag??? paniiiik

• Pilularia

Ese: Tack för att du frågar...

CT´n dom gjorde idag blev misslyckad så han ligger kavr på akut observation... Lagomt med spring där...

Skönt med att det endå löste sig med tårtan!

• Pilularia

bonitan: Du hinner nog!!! Men vi som endå varit ute sedan i februari har hunnnit lite längre. UIpptäckte att här i Sundsvall är det jättesvårt med att fixa lokaler, tårtor mm för det är så mycket den denna helg. Vi blir nog oxå kring 45-50 personer. Känns lite konstigt för det är inte många av min avänner som tackat ja och då har vårt OSA datum gått ut.

• Ese

bonitan: förstår dina panikkänslor men jag tror det ordnar sig. När bestämde ni er för att ändå bjuda in fler gäster?

Pilularia: Vad tråkigt att få av dina vänner tackat ja. Har du hört något i från dem så att du vet vad anledningen är till att de inte tackat ja? Är det så att de tackat nej eller har de inte svarat alls? Vissa av våra gäster har inte svarat officiellt men de har på andra vis talat om att de kommer. Och jag tror att det bara är min mamma som faktiskt ringt och tackat ja och familjen hade jag väl liksom räknat med i alla fall Tänkte bara om det var sådana vänner som tycker att det är självklart att de kommer?! Fast jag förstår iofs inte hur man skulle kunna resonera så. Klart man svarar oavsett om man kommer eller inte.

• Pilularia

Ese: många är gravida eller har nyss fått barn... Några har nog inte ens lämnat besked än, men jag tar lugnt på det. EN av väninnorna har en jobbig graviditet just nu och hon hade datum till den 26 juni. Men kommer inte att gå tiden ut. När jag hälsade på henne så fick hon iaf veta att det betyder mycket för mig om hon vill/kan dyka upp i kyrkan iaf. Hoppas hon kommer för hon är endå en av dom närmsta.

Vi "firar" 4 år idag...men firandet får vi ta en annan dag då sonen ligger i feber(sedan i onsdags) och jag har ju ont i halsen efter operationen av halsmandlarna. Men den som väntar på något gått, får vänta tills nästa vecka Jag fick iaf en STOR bukett med röda rosor iadag och nu ska jag gå och lukta på dom!

• Millo

Här är en till!
    Tror att vi har ganska bra koll på det mesta.
    Vårat problem är att hitta en showgrupp(både dyra och svåra att hitta)
    Vi blir ca 70 st... Kom just på att vi har glömt att fixa vita dukar..!!!
    Det kommer nog att dyka upp nya saker hela tiden är jag rädd.
    Har ni blivit "hippade"???

Kul med en tråd för oss, nu när det börjar närma sig med stormsteg..

• Millo

Ese
    Såg i en annan tråd att du också kommer från Kungälv. Kul!
    Vart ska ni gifta er?

Svar på tråden 1 Juli