• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Pilularia

Millo: Ingen hippa här än... "Vi" hade REA på IKEA här i Sundsvall nu när dom öppnade den nya butiken och då hade dom 50% på allt som var kvar. Vi köpte då vita lakan för 15 kr st att ha som dukar...

• Ese

Dukar har jag inte koll på än, tänkte jag skulle kolla först om det finns i hembygdsgården vi skall vara, annars lär det nog bli lakan även för vår del kan jag tro, eller tyg på metervara.

Ingen hippa här heller och jag är glad om jag slipper Mest av rädsla för att behöva göra jobbiga och pinsamma saker. Jag roas verkligen inte alls av sådant, tycker bara det är jobbigt. Men visst en mysig tjejkväll hade jag däremot inte tackat nej till. Nu är mina vänner så utspridda över landet och känner heller inte varandra så jag tror faktiskt inte det kommer att bli något.

Jag bor i Kungälv men är ifrån Sundsvall så jag ska gifta mig hemma i Sundsvall. Var det du som skulle gifta dig på/vid fästningen?

• bonitan

Pilularia,
    ja jag hoppas att det går.. Jag bor ju sthlm så jag kan juh välja och vraka lite.
    Synd att folk inte kan svara. Vi blir 45 st.

Ese
    För typ 3 dagar sen, jag har ringt överallt. Och nu får jag snällt betala 5500 kr för att hyra en ställe.. Tydligen så har alla bygdegårdar stängt i juli..*arggg*

• bonitan

Millo
    INte hippad.. Men jag hade ju inte planerat att ha det större än familj.. så vi får se.
    Skulle ändå vilja få supa och göra bort mig lite nu när jag varit hemma i 4 år med barn Kroppen vill bara ut..och röja.

• Eilenna

Halloj!
    En 1a julibrud till här!
    det börjar närma sig för oss snart!!! Spännande! Kan inte riktigt med att gå å sova när man kan sitta här och snappa upp de sista bra tipsen inför bröllopet....
    Har inte John Blund hittat hem till er heller?

• Pilularia

Ese: Tänk på vad du får om du måste köpa tyg... EX 19 kr metern och inga kanter sydda, eller VITAlakan som är 250*150 och kostar 39 kr (15,60 metern) FÄRDIGSYDDA!!!

VIll man ha annan färg än vit så har dom på IKEA lakanet SOVA för 59 kr(150*260)det blir 22kr/m men så slipper man endå sy...

Tänkte bara många bäckar små till att slippa göra saker...

• Pilularia

Eilenna: nej det är svårt att gå ifrån datorn på kvällen men men

• Ese

Pilularia: Tack, det ska jag verkligen tänka på. Hade bara i huvudet att jag till en födelsedagsfest för något år sedan köpte metervara billigt och där jag arrangerade det så att jag slapp sy in kanterna, men det gäller ju att snubbla över ett erbjudande då.

FÖrstår inte varför jag inte tänke på lakan när jag var i Ullared i påsk, köpte ju en hel del annat till bröllopet då.

• Eilenna

Man kan hyra linnedukar också, det ska vi göra. Tror vi betalar 40 kr per duk...
    Kanske inte så ekonomiskt men gud så skönt att bara lämna in dem efter festen!!!

Svar på tråden 1 Juli