• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Ese

R&F: Det vet jag inte om jag vill påstå Jag ska hem till min hemstad nästa vecka för lite planering efter det hoppas jag att det känns mer som en helhet, det är svårt att planera bröllop på avstånd. Klänningen skall också sys under kommande vecka.

• Fru Villa Solglimt

Wow... det verkar som om nån propp lossnat!

Igår pratade vi med två av gästerna och de ställer upp som värdpar! Nu behöver vi inte stå för allt prat själva den dagen..

Idag kom M2B hem med sin kritstecksrandiga kostym, och tygprover han gillade. Han bestämde även vilken modell på väst han ska ha.

Själv har jag sytt 12 'botten'-dukar under eftermiddagen. Nu ska jag bara fixa guldlöparna som ska vara över också.

Och imorgon får jag prova klänningen igen - jag bara vill ha den. Hoppas nu inte jag gått upp i vikt sedan jag provade den sist...

Nu är det ju bara en månad kvar!!!

• Pilularia

Koll på läget, nja...

Provåt tårtan jag frös in förra veckan. Den var ok, inte supergod(ska dock tillägga att jag har problem med smaken just nu) men konsistensen var bra, lite ovant med sockerpastan. Ska prova blanda den med mandelmassa och se hur den blir då. De andra som åt var nöjda.

Pratade med min gudmor(moster) och hon ville så gärna tala på bröllopet. Det ska bli så kul! Pappa är så nervös för sitt tal, han brukar vara bra på att lämna ut folk och vara skämtsam, men denna gång har jag bett honom tala snällt(kanske var dumt men behövligt tror jag).

• Pilularia

Ese: Min bror har fått reda på vad det var, ingen propp i lungan men fel på nerven som styr hjärtfrekvensen. Något med att nervsystemen slår ut varann och skapar en hög puls. Han fick ett anfall och hade puls på 206 åkte på akuten och då kunde dom se vad som hände i kroppen.

Han ska få åka till Umeå för operation... Inte livshotande som tur var... Men jobbigt. Många elitidrottare har sånt och han spelar amerikansk fotboll och har tränat hårt trots sin ålder(snart 40)

• R&F (1/7 2006)

Pilularia: varför har du frusit in tårtan? Är det den ni ska ha på dagen D?

• Pilularia

R&F (1/7 2006): Nja inte denna som vi provåt nu då ... MEN jag hittade ett recept på en bröllopstårta som man kunde frysa in och på så sätt slippa göra den sista minuten(endast ta fram och tina dagen innan)... Jag vill gärna göra tårtan själv och på så sätt kan jag nu göra det!

• Pilularia

Nu har vi bokat in ansiktsrengöring både för mig och min M2B...

Hon lät så överenergisk då hon gifte sig den 1 juli 2000... Hon ville så gärna prata bröllop

• Pilularia

Har hållit på att pyssla idag och nu finns det nya bilder på www.familjeliv.se/krypin/pilularia/galleri.php

Pratade med tjejen jag frågade om att servera på dagen D. Hon hade fått med sig två till som kunde ställa upp... YIPPPIII

Fick dessutom veta att den mat vi beställer genom svärmor betalar hon...

Hur går det för ER andra?

• bonitan

SKa noh försöka ta mig in här... :)

Våra planer går ok, vi betstämde oss för ca 2-3 veckor sedan att vi skulle ha det större än bara familj, så vi har jagat lokal o stockholm (vilket inte är det lättaste) bokat catering skickat inbjudningar, fixat bordsdukning och bordsplacering..*pust* gud vad det är jobbigt att gifta sig.. ;)
    Räknat på alkoholen, så nu är det bara att handla...
    Beställa bukett och tårta.. Och sen orkar jag inte tänka mer...

Hur går det för er andra?

• Eilenna

Jag e visst gravid!!!
    Testade i går och ett stort + visade sig!
    Hoppas inte klänningen blir för liten nu!!! Är redan i v 6 på tisdag!

Svar på tråden 1 Juli