• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Ese

Pilularia: Vad skönt att det inte var en propp din bror hade även om det givetvis alltid är jobbigt med operationer och sådant.

Vad fint det ser ut med bordsdekoration och placeringskort, gillade sidenroshjärtat jättemycket.

Bonitan: Skönt att höra att det verkar flyta å för er också även om det blir mycket jobb nu de sista veckorna. Men tänk vad underbart det kommer att vara när du står där.

Eilenna: GRATTIS!! Vad roligt!

Jag åker hem på tisdag och det är en hel del att göra på de dagar vi är hemma. Ska träffa fotograf, beställa ringar (Och bestämma mig för vilken ring jag vill ha), beställa tårta, bestäla blommor, titta på festlokalen och framförallt ska ju klänningen sys. Blir nog lite stressigt men förhoppningsvis känns allt lite lugnare eferåt.

Jag hittade en dikt igår som jag kom på att jag vill läsa till min blivand under vigselakten så jag måste väl prata med vigselförrättaren om att lägga in det i vigselprogramet också. Fast jag vet inte om jag vågar, kommer att vara så nervös. Vet inte om min blivand uppskattar det heller så jag har inte bestämt mig ännu.

• Pilularia

Nu är min gube på svensexa... Söndag??? Jodå, kl 10 i morse så knackade det på dörren och där stod de som skulle sven6a honom.

Jag hade fått reda på att han skulle få rida men inget mer. Ringde för en stund sedan och försökte få reda på vad dom gjorde men fick bara svaret att dom åkte bil

Så nu får man ju bara vänta en massa...

Ese: Tack... har gjort en ringkudde med men har inget kort än(måste vänta på guben)Att läsa något i kyrkan klarar jag då inte av, men önskar dig lycka till!!!

Eilenna:GRATTIS(jag vill oxå...)Än så länge så ska det inte bli någon fara för klänningen!!!

bonitan: Jo det blir ju lite mer att tänka på när man blir fler!

• Överlycklig

Nu har jag kollat ut och börjat köpa smink till bröllopet, samt gjort grov bordsplaceringen.

• Pilularia

Överlycklig: Jag såg att någon hade lagt ner 2 timmar på bordsplaceringen... Tar det så lång tid?

Jag hade hoppats på att pastorsexp var öppen så vi kunde få reda på vem som var kantor den dagen men dom hade stängt...

• Pilularia

Pratade med min tärna och hon sa att mina vänner inte ville vara med och ordna något för mig så vi kom överens om att göra något, bara hon och jag efter bröllopet. Jag är nöjd över det men besviken på mina "vänner"...

• Ese

Nu är jag hemma under några hektiska dagar för att försöka få lite saker klar. Klänningen skulle min mormor försöka sy klar under dessa dagar och jag längtar verkligen efter att få se resultatet. Det som bekymrar mig är att vi inte vet hur det skall fungera med spetsen, det är inte säkert att den kan sys på snyggt vilket gör mig lite ledsen för jag vill verkligen verkligen ha den, den är så snygg.

Såg igår att vår fotograf höjt sitt pris en hel del och blev lite kall där ett tag men han ringde idag och vi ska träffas i veckan, priset var detsamma som tidigare eftersom vi redan bokat. Tänkte innan att det ju måste vara så men kände mig inte lugn förrän jag fått det bekräftat.

Pilularia: Vad tråkigt med dina vänner. Jag är säker på att du kommer att få det otroligtmysigt med din tärna men jag förstår besvikelsen.

Jag är rätt besviken över en kompis som tackat ja men sedan inte tänker komma och som inte talar om det för oss förrän vi frågar rakt ut då vi hört på omvägar att hon inte kommer. Dålig stil tycker jag.

Överlycklig: Hur går det med bordsplaceringen? Jag tycker det är jättesvårt. Och inte blir det lättare av att folk som sagt plötsligt inte tänker komma och inte meddelar det.

• Överlycklig

Ja vi har en bra placering nu och en reserv plan, och JA det tar minst två timmar...
    Idag har mamma varit här och vi har gjort i ordning kläderna, pressat och så. Slöjan är klar och SÅ himmla fin.

• Ese

Nu är min klänning nästan klar. Mormor är helt otrolig som sytt upp den under dagarna jag varit hemma. Lite detaljer kvar nu bara. Ska försöka lägga upp bilder imorgon när jag kommer hem igen.

Vi har fått mycket gjort och planerat de här dagarna och nu känns det som att saker och ting fallit på plats. Bara tre veckor kvar...

• Överlycklig

Här är allt lite lugnt i helgen... vi hade nästan trott att de skulle "ta" oss nu i helgen så vi hade inte bokat in något särskilt att göra... men så blev det inte (knasigt) och nästa helg jobbar gubben och då kan det inte bli (han har svårt att få ledigt, plus att ingen känner hans chef)

servetterna är dock klara.

• bröllop2006

hej alla 1 juli brudar!!!

Om 3 veckor är vi gifta!! ooouuuiiii!!!

vad fort tiden gått.. nu får vi njuta av de sista veckorna av bröllopsplanering!

jag tror att allt är klart dock.. men jag tycker allt gått så smidigt så jag blir orolig att jag glömt nåt viktigt..

bara en liiiiten detalj kvar för vår del.. min klännignsom inte kommit än.. b4eställt från Kina! är rädd att nåt ska gå väldigt snett med den med tanke på att allt annat gått så smidigt..

Marie

Svar på tråden 1 Juli