• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Ese

Pilularia: Ska ringen vara i vitguld eller rödguld? Fin var den i alla fall!

Halsbandet var också väldigt fint, jag gillar när det är mer än bara en rad pärlor vilket jag personligen tycker är lite tråkigt, blomspännet var gulligt. Jag ska ha ett sådant pärlhalsband som är trädd oregelbundet på "osynlig tråd".

Slipsen gillade jag, skulle dock aldrig få på min blivande något liknande, men han ska ha smoking och då blir det ju fluga så den diskussionen behöver vi inte ens ta

• Pilularia

Ese: Den i rött guld är det...

Halsbandet är faktiskt en gåva av min bilvande svärmor. Det fanns ett spänne för två/tre rader och jag valde att trä om det så det blev tre.

Att ha ett sånt som du förklarar är lite för modernt för min klänning som är enkel och klassisk.

Det är faktiskt min gube som valde slipsen och jag är sååå nöjd. Vi höll på att ändra till smoking på min gube men det blir kostym endå och han passar så bra i den!

• Pilularia

Hur går det???

Vi ska lämna in min ring för gravering idag. Det känns tokigt att lämna ifrån sig förlovningsringarna redan nu så jag hoppas vi kan lämna in dom lite senare...

• Ese

I helgen när jag lyssnade på en av sångerna vi ska ha under vigseln vad nog första gången jag verkligen kände i magen att vi ska gifta oss och snart också, bara fem och en halv vecka kvar...

Saker och ting börjar falla på plats både små och större saker som att vi hittat ett ställe att hyra stolar till vigseln, det är klart med sången så långt att jag vet att jag har en person som sjunger om nu inte min kompis kommer att sjunga (vilket jag verkligen hoppas att hon gör, hon vill sjunga men vet inte om hon kommer att "klara av det")

Klänningen är väl fortfarande det jag är mest nervös över och att jag inte ens valt ring...

• Pilularia

5,5 veckor??? Hjälp... Så bra att jag nu lämnat över texterna till dom som ska sjunga/spela i kyrkan...

Lämnade in alla ringar idag, ursh så tomt det är på handen nu, ska ta en silver ring iaf så det inte blir såååå tomt!!!

Dessutom så bestämde vi att Kasper ska få ha med sig en kompis, tärnans dotter och vi ska göra så det finns ett rum(innanför köket, i hembygdsgården)) så dom ska kunna gå in och vara för sig själv i lugn och ro...

• R&F (1/7 2006)

Den tidigare undertryckta bridezillan i mig har vaknat och slagit ut i blom :D Inte visste jag att jag kunde bli stressad över mängden frön i "rispåsarna". Nåja det går väl över.

Sitter och skriver om alla gästerna nu, som ska vara i festprogrammet. Inte lätt att skriva om en som man aldrig träffat eller pratat med. Vi har en sådan på vårt bröllop, en som vi aldrig träffat menar jag. Vissa hittar man hur mycket som helst att skriva om, en hel bok om det skulle vara så, medan andra är jättesvåra. Har ni tips, som funkar på alla människor????

Annars är jag mest bridezilla över småsaker. Ingen har tackat nej än så länge (osa går ut på söndag). Vi ska träffa kantorn i morgon. Prällen är fortfarande mammaledig, ska ringa henne 1/6. Vi filar på våra löften. Jag provar klänningen ca 1 gång i veckan bara för att kolla att den fortfarande är vacker ;) . Alla servetter är vikta o ihoppackade i kartonger, så man slipper det dagen innan. Ringarna ska lämnas nästa vecka för putsning o så ska jag förminska min förlovningsring.

Ja det var allt jag är stressad för för tillfället.

• R&F (1/7 2006)

Jo på vår hemsida www.robiefredrik.se har vi en räknare hur många dagar osv det är kvar..... funderar på att ta bort denna.... den stressar mig enormt. Speciellt när folk ringer och säger: "Jag va ute o kollade på er hemsida, det är bara 36 dagar kvar nu!"

• R&F (1/7 2006)

Läser nu att någon söker dukar. Vi lånar från församlingshemmet. De har vita linnedukar. Gratis åxå (vet jag inte om det är hos alla).

• Ese

R&F: Oj! Hjälp den räknar ju inte bara dagar, den var lite stressande du

Nu ska jag titta lite på er sida...

• Pilularia

R&F (1/7 2006): Vilken fin sida ni gjort!!! Jo bridzillan börjar komma vill jag lova!!!

Kantorn, ja honom ska man träffa oxå...

Får ta det till veckan, nu känns det som om man håller på att krevera...

Bokade just in sonens kalas så man inte glömmer det!!! annars så är det ju bara bröllopet som gäller!!!

Vi väljer att inte göra några egna löften alls, skönt så slipper man det iaf!

Svar på tråden 1 Juli