• Ese

1 Juli

Var är ni alla 1:a juli brudar? Jag har i mitt stilla sinne undrat varför ingen längre skriver i trådarna till jag precis insåg att de var avstängda för svar. Tittade efter om någon startat en fortsättningstråd men kunde inte hitta någon. Om sådan ändå finns får ni gärna guida mig dit

Hur går det för er? Har ni mycket kvar att planera? Är ni nervösa eller coollugna med allt under kontroll?

Jag går ständigt omkring med en känsla av att det borde vara mer saker att ordna med och planera för men jag kan inte komma på vad det ska vara. Är så rädd att jag ska missa något viktigt. Har ni några förslag på saker i planeringen som lätt faller bort, som jag kan ha glömt?

Hoppas ni har allt under kontroll och att ni hinner njuta av tiden inför bröllopet också!

• Svar på tråden 1 Juli
  • Sunshine77

Bellis perennis: Jag håller med dig! Just nu håller vi på med bordsplaceringen, IGEN!!! Trodde vi var klara, men så fick vi ett sent återbud och då gjorde vi om lite o våra föräldrar vägrar godkänna den... Hur gör ni andra med er placering? Bestämmer ni själva eller era föräldrar?

• Fru Villa Solglimt

Våra gäster inkl. föräldrar vet inte om vad som planeras. Så vi gör det helt själva.

M2B och jag var inte helt överens ang bordsplacerings. Jag ville egentligen inte ha nån speciell placering...men nu gör vi som så att vi har grupperat personerna runt olika bord och sedan sätter de sig själv hur de vill vid sina bord.
  • Överlycklig

Vi planerar istortsett allt själva då det är vi som står för kalaset, dock hjälper släkt och vänner till om vi ber om det även om det kan vara svårt vi vill ju att mycket ska bli överraskning samtidigt som någon har lovat att hjälpa till och sen lämnar återbud och då har man redan planerat att göra den där saken och då får man ringa runt för att få tag i någon annan som koan komma hastigt och lustigt och sen blir en tredje sur för att jag inte frågade henne... men men det ordnar sig nog!!!

HAr precis påbörjat anteckningar dag för dag med vem som ska göra vad och denna fyller vi på samt stryker så fort vi är klara.

• bonitan

Sunshine77
    VA? vägrar era föräldrar godkänna? våra föräldrar har inte ens sett våra.De har ju hedersplatserna de andra ska de strunta i.. skönt det. Vi har svårt att bara klara av detta vi 2. Vi är ganska överens men vi tänker för mycket.. Men vi är klara nu iallfall.

Jag orkar knappt tänka på bröllo, ska försöka få en tid att slinga håret, det måste göras. skönt att slippa vigselprogram och annat att göra då vi inte ska ha sånt.
    Klänningen ska hämtas på onsdag och beställa tårta ska jag göra (vill inte ha bröllopstårta utan vita princesser) på måndag.
    Sen vet jag inte om det blir någon möhippa... Är ni hippade? och när ska det bakas in?

• Sunshine77

Det var en del problem med kusiner etc och den fick inte sitta för nära barn och den kunde inte sitta bredvid den o s v, men nu är vi ÄNTLIGEN klara med placeringen, känns skönt!

Känner också att man snart inte orkar tänka på bröllop. Håret var jag o fixade igår, intensivtoning med slingor på "toppen", är helnöjd ;).

Vigselprogrammet skulle mina föräldrar ha printat ut hemma men de saknar det typsnitt vi valt i sin dator, så vi ska själva försöka fixa det på söndag.

Klänningen ska jag prova på måndag igen och hoppas den är ok då efter de ändringar som gjorts.

Festlokalen där vi är beställer tårtan åt oss, jätteskönt, så det slipper vi tänka på. Ska ha vit princesstårta med röda rosor o guld&silverkulor ;).

Jag blev hippad 27 maj, hade en suverän dag, fick bl a spela in en låt i en inseplningsstudio .

Hur långt har ni andra 1 juli-brudar kommit?

• Adorable

Jag var färdig tills idag då allt bara gick käpprätt åt helvete. Mina servitörer till bröllopet som även ska göra tårtan har bestämt sej för att dem vill a 5000 kronor betalt på vår bröllopsdag.
    Priset från början var sagt 50kr/timmen och tårtan 20kr/biten.
    Det är lååååååååångt ifrån 5000, så jag blev tokig. Men dem vill inte görat om dem inte får 5000. Så nu sitter vi illa till, för nu har jag varken tårta eller hjälp me maten =(
    O nu precis fick jag veta att min älskade kusin inte får ledigt från lumpen "för att vi inte är tillräckligt nära släkt".
    Usch vad jag har suttit o gråtit är halva kvällen.

Annars e jag färdig. Kläderna hänger bara o väntar =)

• Sunshine77

Adorable: Hur många gäster är det totalt? hur många servitörer? Blir det mycket mndre än 5000? Tänk på att tårta i vanliga fall kostar ca 40kr/bit... Men jag tycker synd om dig!

• myslis

jag är virrig som bara den! det är nog egentlitgen inte så mycket kvar att göra, men ändå blir jag helt slut när jag tänker på det!

• R&F (1/7 2006)

FEM dagar kvar!!!!
    Är ni stressade? Är ni färdiga med allt eller är ni som oss som kommer på saker hela tiden som vi glömmt eller inte tänkt på?

Pirrigt i magen nu. Värsta berg o dal banan, men det ska bli sååååå roligt :D Ser verkligen fram emot lördag, jisses, nu på lördag!!!!! :D

• Överlycklig

ja oj vad mycket det är nu sista veckan... idag ska vi köra järnet i trädgården och ränsa och klippa mm vi ska ha brunch där på söndag. Sen var gubben min och lämnade brudparet till tårtan hos svärfar som köper tårtorna, ÄNTLIGEN i torsdags hittade jag det brudpar som jag sökte, ett vitt porslinspar...så fina.

Imorgon blir det iväg till Willys och handla allt utan färskvaror, snacks, dricka osv. Sen på kvällen ska vi till lokalen och ställa ut bord och stolar. Sitter lite med finliret med bordsplaceringen nu.

Svar på tråden 1 Juli