Något att se framemot och positiva tankar #6
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
ska på sommarjobbsintervju imorgon
Och det bästa är att det har min utbildning att göra
Hur länge har ni nytillkomna varit "arbetslösa"?
till och från sedan min examen 2002, det har mest varit sommarjobb, en åtta månaders anställning har jag lyckats tränga in med. En massa olika kortanställningar har det blivit vilket arbetsgivarare alla gånger inte ser som något positivt. För ett år sedan var det en abetskamrat som sa att den enda som kan ta tag i ditt liv är du själv - han sa inte detta till mig utan appropå nåt annat. Så har jag försökt det och ser mer positivt på framtiden än på väldigt länge Jag kanske inte lyckas men jag skall göra mitt allra bästa för att göra det!
Summa kardemumma, 4 år fast inte hela tiden
Jag har gått bredvid på gruppboende denna veckan och även jobbat några timmar. Känns skönt att ha någonting att gå till men det hade ju varit roligare om det varit relaterat till min utbildning. Känner att min utb börjar bli gammal :(
Men jag försöker att inte lägga all min energi till ha ångest över detta och min arg.löshet... för jag orkar inte ha det mer. Det börjar de sina lite med jobb, drar ju ihop sig till sommar och semester...
Dalllandra: vad kan man jobba med om är utbildad IKT pedagog?
Heroine: vart bor du? Såg att tullverket söker lite folk där det krävs juridikexamen.
Swedishclub och liknande brukar ha traineetjänster under sommaren i alla fall om man har lite sjörätt också
Svårt det där med jobb där kontakter och tillfälligheter tycks styra mycket
Tror oxå att det är viktigt att försöka vara positiv, även om det inte är så lätt alla gånger
Puh, börjar äntligen bli klar med vår PM om inrättandet av centralt bostadsrättsregister. Ska lämnas in idag. Skönt att det är mkt lägre krav på arbetena på den här kursen än på juristlinjen.
MysEtt: Jag bor i en förort norr om Sthlm. Söker jobb i Sthlms-området. Tack för tipsen, ska kolla lite annonser och kanske få iväg ngn ansökan på eftermiddan.
Heroine: Jag har inte så mycket att göra annat än surfa så detta knaske är nåt:
www.konsult.lrf.se/lediga_jobb/traineeinfo/main.htm
www.ekonomijobb.se/advert.php
OM du redan sett dem eller det inte är nåt för dig behöver du inte fästa dig vid dem.
Önskar att alla fick ett jobb som dem ville ha och som dem trivs med - det skall även gärna vara bra betalt
Dallandra: Precis vad jag är rädd för att utbildningen ska bli för gammal! Om man inte haft ett enda relevant jobb och kommer typ 7 år senare och söker jobb..Känns inte kul.
Plugget känns tokjobbigt nu, 10 resor värre än vad jag är van vid Kanske för att det är nytt för mej, stresar upp mej så på det. Jag trodde det skulle bli lätt, men får väl hoppas det lugnar ner sej.
Jag har varit arbetslös i 3 månader när jag börjar jobba. :) Börjar näst-nästa måndag
Satt och tittade lite på Internet på gamla studiekamrater som jobbar på advokatbyrå, de börjar väl bli riktigt erfarna vid det här laget... och de som satt ting direkt efter utbildningen är ju klara nu. Det känns skapligt pinsamt att fortfarande inte ha ett jobb!