Något att se framemot och positiva tankar #6
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
aktuelle: Vad är det för jobb? Rättstavningstest, haha. Det värsta är att man säkert skulle ha problem med ord nu som man var tvärsäker på i grundskolan.
Heroine: Minns inte riktigt varför jag tänkt V-ås. Tror det kommer från någon gång när du var på intervju och det verkade som om det var där någonstans, och du skulle sova över hos dina föräldrar?!Något åt det hållet var det.. Skönt att man kan bestämma själv om föreläsningarna är värda att gå på!
Dallandra: Ja, jag skulle då tänka på möbler, tapeter och mattor hela tiden!
Sannis_: Just ja, du har bra minne Den där "intervjun" var ju hemsk... Mina föräldrar bor 7 mil fr V-ås och kommunikationerna är skapligt bra, iaf om man jämför med om man ska åka härifrån.
aktuelle
Innan jag gick på högskolan hade jag jobbat med lite allt möjligt; butik, café, kontor, marknadsundersökningar på telefon m.m.
Sannis_
Det är ju svårt att låta bli :) Sedan får vi ju ta det pö om pö, pengarna räcker ju inte till allt på en gång tyvärr.
Idag känner jag mig lite nervös, ska ju gå bredvid i eftermiddag...
Dallandra : okejs, en himla blanding var det.
Heroine: de har rättstavningstest för att se så man kan stava vissa ord. Jag fick ljudklipp och skulle skriva vad de sa. Typ Pizzeria etc.. man måste ju kunna stava för att söka på datorn.
ska på intervju på fredag.
aktuelle: Ja det kan ju vara en fördel, lät ju inte så svårt faktiskt.
Heroine : nä, det var inte svårt, hon ringde ju bara en stund efteråt och sa att det hade gått bra och att de ville ha mig på intervju.
aktuelle: Men vad är det för jobb?
Heoine: Ja, då hade jag inte så fel
Dallandra: Då får du berätta hur det gick i dag..
aktuelle
Ja det har verkligen varit en blandad kompott, man upptäcker vad man INTE vill jobba med :D
Det gick bra igår, tror att jag kommer att trivas där när man kommit in i alla rutiner och lärt känna de boende.
Sannis_ : det är jobb som telefonist.