• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Heroine

Någon av er som har varit på Kreta respektive i Nice? Ska boka resa i helgen...helst, och det är de alternativen som ligger närmast just nu. Tar tacksamt emot tips!

• Dallandra

Jag tycker inte att 7400 är mycket, hade mer som student eftersom jag jobbade extra, då kunde jag få ut 9000 på en månad... vilket i ett bredare perspektiv inte heller är mycket. Vill känna att jag kan försöjra mig själv och ändå leva gott vilket är en omöjlighet nu.
    Men det beror ju mycket på i vilken ålder man är, som 32 åring är det inte kul att inte ha mer pengar... snacka om att känna sig misslyckad... Men det är ju bättre än ingenting!

aktuelle
    Har du inte ens rätt till alfa-kassa (eller vad det heter nuförtiden)?
    Låter jättejobbigt att inte ha någonting!

Sannis_
    Tyvärr har man ju upptäckt att kontakter är viktigare än kompetens :( man känner sig ännu mera misslyckad när man hör sånt..

• Heroine

Dallandra: Jo tack, det där med misslyckad känner jag igen... Jag är 26 och får ibland pengar av mamma och pappa för att tex köpa en jacka. Snacka om att inte vara självgående... Jag är verkligen beroende av min sambo. Utan honom skulle jag väl få flytta till föräldrarna eller ngt.

• MysEtt

Joinar er tråd. Är 26 år och kompletterar till min andra examen, 10 poäng kvar och klar till julen.

Just nu går tiden mest åt till en ganska meningslös praktik samt att leta i första hand sommarjobb.

Suck

• Heroine

MysEtt: Välkommen. Det är ju iaf en liten tröst att veta att man inte är ensam om att inte få tag i ett vettigt jobb. Jag har inte ens sökt sommarjobb de senaste åren...

Vad har du för utbildningar?

• Sannis_

MysEtt: Välkommen till vår hopplöst arbetslösa akademikerklubb!

Dallndra o Heroine: Blir också försörjd av mina föräldrar!
    Men vad ska man göra?! Med 4000 i a-kassa funkar ju inget annat. Nu tycker jag att studiemedlet är väldigt mycket och det känns skönt att jag har det istället! Skulle ju vara lättare om man var sambo och hade delad hyra, men man ska väl inte behöva ha en kille hemma för att klara sej heller.

• MysEtt

tackar så mycket

Är utbildad inom en väldigt smal sektor inom transport där vi inte är så många tjejer. Har en yrkesexamen och håller nu på att komplemtentera den till en mer teoretisk kandidatexamen.

Sommarjobb tycks det ibland vara den enda som jag kan få.

Än mer deppas blir man när man hör att akademikernas bara blir längre och längre arbetslösa - SUCK *-)

• Heroine

Det verkar inte spela ngn roll om man utbildar sig smalt eller brett...lika hopplöst. Jag undrar vad man skulle ha satsat på..läkare kanske? De får väl fortfarande jobb.

• MysEtt

Vad har ni för utbildning?

Troligen är vi generationen som kommer gå till historian som "dem som väntade på att 40 - talisterna skulle gå i pension"

• Heroine

Juristlinjen 180p plus lite ekonomi 20p och just nu fastighetsmäklarkurser 25p. Börjar bli trött på plugg...

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6