• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • aktuelle

Heroine: jo,jag är född och uppvuxen här :)

• Heroine

aktuelle: Själv kan jag inte uttala mig om Luleå (har aldrig varit där), men jag kan tänka mig att det är en omställning att flytta dit om man är van att bo i sthlm.

Vad söker du för jobb? (Antar att du gör det eftersom du hamnat här)

• aktuelle

Heroine : Ja, det är nog en omställning, mindre är det ju, men det finns allt man behöver. Jag blir less på sthlm på en dag :P

Jag söker alla jobb, allt som finns :) Började läsa på lärarutbildningen men det var inge för mig så nu söker jag alla jobb som finns.. Jobbat extra i fotobutik tidigare.

• Sannis_

akuelle: Luleå är nog bra, men inte om man har sin familj nästan 100 mil bort och inte gillar norrländsk vinter. Jag har förträngt att jag inte fått jobb, och pluggar istället

Heroine: Jag har bott på några andra ställen, men är född i Stockholm. Får för mej att du kommer från Västerås eller nåt åt det hållet? Hur är kurserna då? Lät inte som det blev nåt Gallerian Nian i helgen precis?!

• Dallandra

Sannis_
    Knalleland är vida känt :D
    Jag vet inte hur mycket jag jobbar i sommar men det nog minst två månader i alla fall. Får se vad hon säger i morgon, när och hur mycket jag ska börja jobba redan nu.

aktuelle
    Välkommen! Jag har a-kassa.

Jag har svårt att tänka på något annat än huset, det känns så himla skönt att det händer något positivt :)

• aktuelle

Sannis_ :
    Sant, det gäller samma för mig och sthlm, det är inge skoj med familjen 100 mil bort, jag har familjen här i luleå och det är väl det som gör det hemmma :)

• Heroine

Sannis_: Hur har du fått för dig att jag kommer fr V-ås? haha Saken är den att det nästan är rätt! Jag bodde i Västmanland tills jag var 19 år, fast inte just i V-ås. Flyttade sen till Uppsala och pluggade innan jag hamnade i Sthlm och nu bor jag i norrförort.

• Heroine

Kursen värdering är väl skapligt intressant, men föreläsningarna var rätt menlösa. Kan ju påverka lite att man är dödstrött efter att ha sovit alldeles för lite på natten och gått upp 5. Får se om jag orkar åka dit nästa gång. Det är inte obligatoriskt att vara där.

• aktuelle

Dallandra: vad har du jobbat med tidigare?

vetni, de ringde från eniro idag :) jag ska dit imorgon och göra ett rättstavningstest bland annat :)

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6