• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Heroine

Sandared? Jag hänger inte med alls här känner jag, haha. Nu har jag slarvat borta halva dan på att göra ingenting och att försöka ta kort på bilder i album. Kort från tiden innan digitalkamera...kan inte fatta att det bara är ett par år sen. Blev inget vidare bra iaf...

Nä nu får jag skärpa mig! Måste plugga iaf liiite.

Förresten Sannis_, bor du fortfarande själv? Har för mig du sa att din pv pluggade på annan ort??

• Sannis_

Heroine: Med scanner blir gamla foton superfina! Förut höll jag på med en del riktigt gamla urblekta i svartvitt, blev väldigt fint med lite photoshoppande.
    Japp, jag bor själv. Min pv pluggar, han kommer väl hem över sommarn om han inte fixar sommarjobb också. Känns lite hopplöst faktiskt, men jag vill inte flytta dit heller.

• Dallandra

Sannis_
    Va kul att du varit i Sandared Känner du någon där?

Heroine
    Det ligger utanför Borås åt Göteborg till, inte lätt att veta

I går skrev vi på kontraktet och idag har vi varit på banken. Nu känns det mer verkligt när allt är fixat :)
    Vi flyttar in redan 30/6 :)

• Heroine

Sannis_: Datorn kan verkligen göra underverk med kort. Det är ju en stor fördel att kunna klippa i dem också, innan man framkallar. Tyvärr har vi ingen skanner inkopplad här. Den ena har vi nog kastat och den andra har jag nog lagrad hos mina föräldrar. Vart pluggar din pv?

• Heroine

Dallandra: Aha, nu är jag med lite mer. När jag var liten var vi på "semester" med familjen i Borås en gång Annars har jag väl bara varit i Knalleland några ggr...men det var också längesen. Ska jag vara ärlig har jag nog bara varit i Göteborg tre ggr i hela mitt liv.

Kul att ni flyttar in så snart! Hinner ni göra er av med lägenheten tills dess?

• Dallandra

Heroine
    Jag hade bara varit på knalleland 2 ggr när jag flyttade hit så jag kände inte heller till Borås innan flytten :D

Jag var och sa upp lgh:en idag och de trodde inte att det skulle bli några problem att få in en ny hyresgäst. Hoppas verkligen det så vi slipper stå med dubbla hyror. ÅÅhh vad jag längtar tills vi flyttat in :)

På onsdag ska jag gå bredvid och det känns lite nervöst...

• Sannis_

Dallandra: Nej, övernattade bara där en gång för länge sen! Minns bara att det verkade litet och lungt. I Borås har jag varit rätt många gånger, och på Knalleland då förstås Har du fått jobb hela sommaren?

Heroine: Pojkvännen pluggar i Luleå, så det är ju inget alternativ att fundera på för mej!

• Heroine

Nu är jag hemma igen efter en riktig heldag i Gävle...första föreläsningarna i fastighetsvärderingskursen. Är helt slut!

aktuelle: Nej, ingen a-kassa här för tillfället, men har haft.

Sannis_: Kan förstå att Luleå känns sådär...haha Har du bott i Sthlm hela ditt liv?

• aktuelle

luleå är helt okej :P

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6