• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • MysEtt

Heroine: förstår det särskilt när det inte leder någonstanns!
    Och jurister som man alltid trott får jobb.

Själv är jag lite sugen på ett magisterår i England men samtidigt vill man jobba först så man inte "bara" har studier med i bagaget.

• Dallandra

MysEtt
    Välkommen till vår tråd! Här får man gnälla och klaga hur mycket man vill :D

Jag är utblidad IKT pedagog och har en fil kand i informatik. Har endast haft en kortare projektanställning som är relaterad till min utb. Har även haft en visstidsanställnig på ett lager och nu har jag en timanställning på ett gruppboende...

Nä det verkar inte spela någon roll vad man är utbildad till... det viktigaste är tydligen att ha kontakter och har man inte det så står man utan arbete.

Känner att jag inte orkar deppa och ha ångest för min arb.löshet längre.... försöker fokusera på det positiva i livet... men det är inte alltid så lätt

• MysEtt

Att försöka ha roligt att leva livet samtidigt som man letar jobb är bra tycker jag även om det inte är så lätt alla gånger.

Kommer i alla fall vara volontär under friidrottsEM pch detta är något frivilligt där vi är alla lika och det är väldigt kul!

Det är läskigt vad välutbildade vi är

• MysEtt

Grattis aktuelle!

Vad är det för jobb?

• aktuelle

MysEtt : telefonist på eniro :)

• Heroine

Grattis aktuelle!

Sitter och skriver PM...vill bara att det ska vara klart snart!

• aktuelle

Heroine : taaack :) så skööönt, fick ju ingen a-kassa (var inte berättigad) :S så nu kommer jag iaf få lite pengar :D

• MysEtt

suck den a-kassa och dessa arbetsgivare och csn Ingen bra dag idag alls

Hoppas nu att jag får a-kassa i början av sommaren - csn betalar ju bara 3 500 i slutet av maj Och att jag kanske, kanske får jobba lite i sommar - inte med nåt som jag vill men ändå Sedan börjar allt om till hösten igen eftersom det inte går att leva på 3 500 kr i månaden

Suck säger jag bara att det skall vara så svårt

• aktuelle

Jag lever på min blivande nu, han är okej med det för han vill inte att jag ska plågas med något jag egentligen inte vill (läste ht-05 och hoppade av i början av vt) nu har jag fått jobb och det känns toppen :) nu är det jag som får betala för honom ett tag :P

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6