• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Heroine

AnnLee: Esprit var jag in på. Hittade ett fåtal klänningar (kanske två), men naturligtvis bara i stora storlekar...suck. Oasis hade några fler modeller, men även där i fel storlekar. Dessutom var det fel mönster i min smak. Känner på mig att det kommer bli ett jobbigt projekt att hitta ngt.

• Sannis_

Egentligen brukar många brudar vara väldigt urringade själva, så lite osedlig kanske man får vara? Själv är jag så kort att det är svårt att få klänningar för korta!

• Heroine

Haha, ja kanske det. Fast jag tror meningen är att man inte ska dra uppmärksamheten från bruden.

För mig är det tvärs om. Jag är 174 cm lång så korta klänningar blir korta.

• Sannis_

Heroine: Jag är 15 cm kortare, så det blir lite skillnad! Jag har shoppat flera dagar i sträck nu, de hade en del klänningar på Indiska faktikt. Jag letar byxor, men letar man nåt speciellt hittar man det inte. Så är det bara..

Kom på att jag inte tittat efter jobb på flera veckor nu, fick väl nog på ett tag efter min senaste "toksökajobbperiod".

• Heroine

Jag har också shoppat en hel del på sistone. Inga dyra grejer, men det drar iväg ändå när man håller på. Lite linnen o dyl på H&M, ngn skjorta på MQ, keps på Åhléns osv osv. Gör av med mer än jag tjänar om dagarna!

Det jag eg behöver som klänning, svarta byxor och skor, hittar jag inte!

• Dallandra

Jag skulle också vilja handla kläder men det känns som att det inte är någon större idé, min mage blir ju stor snart förhoppningsvis :D

Men vad jag vill handla, har bara tråkig kläder!!

Jaha så vem startar en ny tråd den här gången??? :D

• Sannis_

Heroine:

Men nu har du ju det trevliga nöjet att få shoppa nya kläder till jobbet också! Trots att jag inte sett röken av ett jobb har tanken på att jag då måste shoppa en del mer dressade kläder slagit mig. Jag behöver också svarta byxor! Har du sett några klänningar nu då?

• Sannis_

Dallandra: Du hinner ju alltid först med att starta ny tråd! Vet inte om du är snabbare eller mer morgonpigg än oss

Men jag tycker H&M har snygga mammakläder, och billiga! Händer nån gång att jag kollar på den avdelningen också, en del av det är så litet att man skulle kunna ha det ändå. När är det tänkt att du ska få bebis då?

• Dallandra

Sannis_
    Måste kolla på H&M, behöver större byxor :D Det blir i februari någon gång. Jag är i v.13 nu.

På lördag blir det shoppingdag :D

• Sannis_

Dallandra: Du fuskade ju..

• Sannis_

Men det måste vara skönt att slippa vara tjock på sommaren, det ser jobbigt och inte kul ut..

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6