• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Heroine

Det är synd att man inte kan se in i framtiden så man vet vilket yrke man ska satsa på. Sen vet jag ju att tex lärare inte alls skulle passa mig.

• Sannis_

Heroine: Har en kompis som pluggat till gymnasielärare som varit arbetslös i ett år nu, det verkar vara kört det med Lycka till på intervjun i morrn!

• Heroine

Usch vad nervöst, nu ska jag snart åka...

• MysEtt

Heroine: hur gick det? Vad sa dem? Så spännande tycker jag. Var det ett jobb som du "vill" ha?

• Heroine

Jo, egentligen är det ett jobb jag "vill" ha. Det är kvalificerat och heltid iaf. Nackdelarna är att det ligger långt bort och att man ska börja precis den veckan vi har en resa till Kreta inbokad.

Men det kändes inte riktigt bra på intervjun så jag behöver nog inte oroa mig... De frågade om jag "spelat lagsporter" eller varit "engagerad i föreningar" osv. Jag kunde bara svara nej nej.

Jag glömde fråga vilken tjänst det gäller så jag vet fortfarande inte

• Sannis_

Läskigt med intervjun..Några konstiga kuggfrågor den här gången?

• Heroine

Nä, det känns inte lika när det inte är professionella intervjuare tycker jag. Men de pratade jättemkt om fristidsintressen och vad jag hållt på med när jag pluggat i Uppsala. Kändes lite annorlunda.

• Dallandra

Heroine
    Det kanske ville ha en overallsnisse (kåraktiv) :D

Här går det trögt med jobbsökandet... har fullt upp med flytten och illamående... :)

• Sannis_

Vad trött man blir på alla krav de har i annonserna, hittar inget i dag..Snart blir det väl sommartorka på jobben också. Ska ägna dagen åt kompis, shopping och fika på stan. Enda som funkar är att glömma att man inte kan få jobb. Jag vill också flytta..

• Heroine

Vi har 20 000:- i räkningar den här månaden, plus att vi betalt in kretaresan. Plus att bilen inte gick igenom besiktningen, plus plus...

Suck.. Jag måste verkligen ha pengar.

De ringde förresten idag och sa att jag iaf gått vidare till ännu en intervju. Alltid ngt. Jag som tyckte det gick så dåligt. Nu får jag bli nervös en gång till då

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6