Något att se framemot och positiva tankar #6
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Heroine: kanske är det som så att dem vill ha ett ansikte på folk och sedan är intresseanmälan på den tjänsten du helst vill ha av dem som dem har
Heroine
Kul att bli kallad på intervju :) Det låter ju mest som att de ska informera om lediga tjänster de har, inte som någon intervju.
Sannis_
Det är jätteskönt att ha ett sånt jobb, särskilt efter att jag gick instängd på ett skitit lager. Här händer det lite grejer.
De ringde igår och jag ska jobba på Kristi himmelfärd, då blir det ob :D
Har förresten kolla med a-kassan om vad som gäller vid jobb hos rekryteringsföretag.
Man räknas som tillsvidareanställd och kan därför inte stämpla mellan uppdragen om det blir glapp och man kan heller inte stämpla upp till heltid. Om anställningen upphörs måste man ha ett intyg från företaget om att anställningen och kontakten verkligen har upphört.
För mig funkar det inte att jobba för en rekryteringsfirma såvida inte uppdraget är heltid och sträcker sig längre än några månader...
Dallandra: Nä, det är värdelöst. Jag går ju genom bemanningsföretag och räknas som heltidsanställd fast jag kanske jobbar en dag/vecka. Går snarare med förlust än vinst. Fast de veckorna jag pluggar mer än 50% är det ju bra iofs, då hade jag ändå räknats som studerande och inte fått stämpla.
Det där mötet jag var på idag var värt nada. Alla som sökt något var välkomna. Bara info om olika tjänster och lite tjat om att man skulle testa säljjobben... Fick inte veta ngt mer om tjänsten jag sökt. De hade inte ens kollat på våra CV.
Tummen ner för sådana möten :(
Heroine: Det lät ju inget vidare, och så hette det gruppintervju..
Verkar det finnas någon arbetsmarknad för mäklare då?
Känner mig såå dyster Utbildningen skulle kunna vara intressant, men den är jättestressig och man får inte så mycket info om någonting. Sen tänker jag på lånet och att jag inte har nåt val, inte ens a-kassa. Jag vill ha ett roligt jobb istället!! Ska försöka hitta på nåt roligt och glömma ett tag nu..
Hoppas ni har det bra där ute i arbetsdjungeln och att ni får något napp snart!
Själv börjar jag sommarjobba på måndag och det är jätteskönt - det kostar ju på att läsa sig till en andra examen.
Heroine: har du provat att få traineetjänst under sommaren på något företag? Många rederier och liknande har också en avdelning för juridik och där har jag hört talas om att dem tar in trainees, (i alla fall här i Göteborg)
MysEtt: Jag har faktiskt aldrig hört talas om att företag tar in trainees över sommaren. De vanliga traineetjänsterna är himla svåra att få. Sökte två st förra året. Fick veta att den ena tjänsten hade 2000 sökande och den andra 5000! Nu är det väl lite sent, men har jag fortfarande inget riktigt jobb nästa år (hemska tanke) får jag väl kolla den möjligheten då.
Sannis_: Jag har ingen riktig koll på hur stora möjligheter jag har som mäklare. Har ju en allmänt negativ inställning till mina möjligheter att få jobb...så den sitter väl i även nu. Har inte sökt några tjänster än, men nog verkar det bättre än för jurister iaf.