• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Dallandra

Måste ta mig i kragen och söka lite jobb men jag får ångest bara av att tänka på det. Har inte hittat några att söka de senaste veckorna heller och nästa vecka ska jag till af på "kontroll"....

Måste höra med dem om jag blir utskriven i sommar när jag jobbar, hoppas det, kommer inte att stämpla förhoppningsvis jobbar ju heltid....

• Sannis_

Dallandra: Varför vill du bli utskriven? Nu kanske det är jag som är seg i dag?! Fattar inte deras system helt, men jag blev avanmäld från a-kassan men står kvar som sökande.

Jag har sökt två jobb senaste veckan! Men jag mår jättedåligt av att läsa annonser.. Det står i princip alltid att man ska ha "lång erfarenhet från arbete med det och det och det.." Man vet ju att de aldrig någonsin behöver ta någon som inte jobbat med rätt grejer efter examen, för de har ju tusentals att välja bland.

• Dallandra

Sannis_
    Trodde att man var tvungen att bli utskriven för att bli avanmäld till a-kassan

Hittar inga jobb att söka!

• Heroine

Jag sitter med världens jätteångest och ett inlämningsarbete som jag inte kommer ngnstans med. Ett första problem är att jag inte vet hur man göra såna tabeller i excel som jag behöver... Sen vet jag inte vad jag ska göra med resten heller. Panik!

• AnnLee

Heroine - Nu är det lite sent kanske men vi andra kanske kan hjälpa dig med tabellerna om du förklarar lite mer?

• Heroine

AnnLee: Tack för erbjudandet, men jag tror jag har löst det. Man skulle skapa en viss typ av diagram som jag bara inte kunde få till. Med lite hjälp av min pappa (han är bra att ha ganska ofta) så fick jag till det skapligt tillslut.
    Nu har jag lite andrum för arbetet är ute för kommentarer hos de andra medlemmarna i gruppen (skriver tillsammans).

Blåser det halv storm hos er också? Vet knappt om jag törs gå ut och gå...

• Dallandra

Idag har jag varit med lillkissen för vaccination, han var jätteduktig hos vetrinären

Vill ni veta en hemlis... ?

Jag är gravid igen! :) :)
    Men gäldjen är mer dämpad än sist, fick ju missfall i mars, vågar liksom inte känna fullt ut hur glada vi är. Vi kommer inte att säga något till nära och kära än på ett tag, jobbigt att behöva berätta för alla och de blir så ledsna...

• Dallandra

de blir så ledsna om det går fel...

Ska det ju vara

• Heroine

Dallandra: Vad kul! Förstår att ni inte vill ta ut för mkt i förskott...men ändå! Svårt att hålla inne med sån info

• Dallandra

Heroine
    Nä vi vågar inte ta ut något i förskott utan försöker glädjas här och nu och ta en dag i sänder...

Vi ska hålla tyst så länge vi kan, men det blir ju svårt att förklara varför jag alltid kör och aldrig dricker öl längre vi brukar turas om och det vet alla... tror att en av min mans kompisar med sambo vet, hon har varit inne på min sida på fl och har hon kikat i min gästbok så vet hon.. men om de vet så håller de tyst och för det inte vidare...

Men det är klart att vi är glada

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6