Något att se framemot och positiva tankar #6
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Jag pluggar också, med blandade känslor! Allt känns så osäkert tycker jag.. Har sökt några jobb till, som jag tyckte lät roliga. Vill ju flytta, resa och lite sånt, men inget går ju i det här läget. Men att få ett jobb som dessutom har med utbildningen att göra känns helt ouppnåligt! Nästan alla annonser räknar upp en massa specifika arbetserfarenheter man måste ha sedan tidigare.
Heroine..Jag brukar också måla, sy, städa och annat "viktigt" när jag borde plugga!
Heroine: förstår dig precis Har själv varit i den situationen och det är jättejobbigt För min del har det alltid slutat med sommarjobb men inget mera
Kämpa på där ute!
Dallandra: kul att det händer lite på jobbet så du får känna att det gör nytta!
MysEtt: Vad har du för sommarjobb då?
Jobbar med avräkningar på ett företag Annars har jag mest jobbat inom skärgårdstrafiken och då främst i Stockholm
Heroine: www.2wglobal.com/www/aboutUs/showJobOpp.jsp Bara ett tips var man kan få jobb någonstanns även om det alltid är erfarenheten man stupar på
Förstår inte hur man skall få erfarenhet om man inte får jobb
MysEtt..Avräkningar, då har du fått jobb inom ditt område, eller? Det är ju jättebra isf!
Sannis: på ett ungefär jobbbar jag med det jag är utbildad för Tyvärr eller vad man skall säga så finns det är väldigt stort spann inom vad man kan jobba med så det gäller att hitta sin nich som man trivs med och kan tänka sig att jobba med i många år Inser även att att lönen är viktig upp till en viss nivå och efter det är det annat att som styr
Nån av er..Kan man nämna arbetslivserfarenhet som man inte har kvar anställningspapper på? Roar mej alltför mycket med att slänga gamla papper tror jag Men så var de gamla också..
Sannis_
Det brukar jag göra, jag har inte papper på alla min anställningar. Arb.givarna brukar ju mest vara intresserade av de senaste..
Orkar inte skriva mer ansökningar!!! :[ får verkligen tvinga mig till det...
Sannis_: Det är lite olika bud om hur man ska göra. Vissa säger att man inte ska ta med en merit på listan om man inte har en referensperson därifrån. Det tycker jag är lite hårt.
Ett anställningsbevis är ju bra såklart om de frågar efter "intyg" på att man arbetat på det stället. Men du kan ju ta med meriten om du tyckte den var bra och om de sedan frågar så säg att du tappat bort papper men kan ringa själv och skaffa nya. De kanske inte frågar efter intyg ens.
Skrev den stora tentan igår i Gävle. Skönt att ha det gjort. Bara att hoppas att jag klarade den också...
Nu är det bara en kvar, men den kan jag göra på Internet. Ska ta det lite lugnt idag innan jag börjar plugga till den.
Ska väl titta om det har kommit några annonser med jobb man kan söka...suck.