Något att se framemot och positiva tankar #6
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.
Ni hänger väl på? :D
Jag pluggar också, med blandade känslor! Allt känns så osäkert tycker jag.. Har sökt några jobb till, som jag tyckte lät roliga. Vill ju flytta, resa och lite sånt, men inget går ju i det här läget. Men att få ett jobb som dessutom har med utbildningen att göra känns helt ouppnåligt! Nästan alla annonser räknar upp en massa specifika arbetserfarenheter man måste ha sedan tidigare.
Heroine..Jag brukar också måla, sy, städa och annat "viktigt" när jag borde plugga!
Heroine: förstår dig precis Har själv varit i den situationen och det är jättejobbigt För min del har det alltid slutat med sommarjobb men inget mera
Kämpa på där ute!
Dallandra: kul att det händer lite på jobbet så du får känna att det gör nytta!
MysEtt: Vad har du för sommarjobb då?
Jobbar med avräkningar på ett företag Annars har jag mest jobbat inom skärgårdstrafiken och då främst i Stockholm
Heroine: www.2wglobal.com/www/aboutUs/showJobOpp.jsp Bara ett tips var man kan få jobb någonstanns även om det alltid är erfarenheten man stupar på
Förstår inte hur man skall få erfarenhet om man inte får jobb
MysEtt..Avräkningar, då har du fått jobb inom ditt område, eller? Det är ju jättebra isf!
Sannis: på ett ungefär jobbbar jag med det jag är utbildad för Tyvärr eller vad man skall säga så finns det är väldigt stort spann inom vad man kan jobba med så det gäller att hitta sin nich som man trivs med och kan tänka sig att jobba med i många år Inser även att att lönen är viktig upp till en viss nivå och efter det är det annat att som styr
Nån av er..Kan man nämna arbetslivserfarenhet som man inte har kvar anställningspapper på? Roar mej alltför mycket med att slänga gamla papper tror jag Men så var de gamla också..
Sannis_