• Dallandra

Något att se framemot och positiva tankar #6

Dags att starta en ny tråd där vi kan forstätta att älta och stötta varandra i arbetslöshetens mörker.

Ni hänger väl på? :D

• Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6
  • Dallandra

TREVLIG MIDSOMMAR!!! :) :) :) :):) :) :) :):) :) :) :):) :) :) :):) :) :) :):) :) :) :):) :) :) :)

• Sannis_

Heroine: Firar du nya jobbet?!

Glad midsommar!

• Heroine

Sannis_: Haha, nä. Det var efter en kväll på Stadion med fotboll på storbilds-tv. Men det var oförtjänt illa igår!

Idag postade jag mitt anställningsavtal. 38,5 h arbetsvecka och 30 dagars semester. Rätt bra villkor tycker jag.

Trevlig Midsommar på er oxå!

• AnnLee

Grattis Heroine till jobbet! Vad roligt för dig! Har själv varit på semester två veckor och läste inte förrän nu att du fått jobbet! Grattis än en gång!

• Heroine

AnnLee: Tack tack. Får väl se vad som händer när vikariatet är slut. Men jag ska som sagt gå med i a-kassan direkt så jag iaf inte får samma kassa ersättning som jag fått innan. Vart var du på semester?

• AnnLee

Heroine: Det blev stuga på Åland och midsommarfirande hos min mans släkt. Imorgon är det dags att jobba igen!
    Bra idé att gå med i a-kassan!

• MysEtt

superskönt att kunna gå med i a-kassan och ha möjligheten att stämpla om så skulle bli fallet - även om det inte är något vi hoppas på!

Själv sitter jag på jobbet och skall strax börja jobba för sista dagen där här veckan

• Heroine

Hmm, problemet är att det verkar som att man måste va med 12 mån innan man får ngn ersättning? Förstår inte alls hur det blir för mig om jag blir arbetslös efteråt. Känns som en djungel.

• MysEtt

vet inte riktigt hur det är med det där Det brukar vara 12 mån för att uppfylla medlemsvillkoret och 6 mån för arbetsvillkoret Jag gick med när jag slutat skolan och började stämpla redan efter min karenstid - ring och prata med dem det är nog lättast

• Sannis_

Vad jag vet måste man vara medlem i över 12 månader, blir man arbetslös efter ett halvår får man bara grundersättningen som vanligt. Hopplöst är det..

Svar på tråden Något att se framemot och positiva tankar #6