• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Mi-is

madelyn,
    går det bra? (nicke nyfiken) hur ser de ut?

• Mi-is

rockbröllop,
    det låter som om ni har bra koll! det är väl som vi har sagt, den värsta stressen har lagt sig och nu är allt under kontroll (tror vi ja )

• Rockbröllop

Usch...jag känner inte nån kontroll... o så ibland när man läser här känns det som om alla har stenkoll... WHIIIII... så känner inte jag!

Men det känns som om det går i vågor på nå sätt.... känner mig lugn som tusan emellanåt o så blir det som idag!! STRESS!!!

Mamma har inte ens börjat sy på bröllopsklänningen.... hon är på semester i 3 veckor nu! SÅ hon sa åt mig o tajta till mig nu så vi kunde ta måtten sen när hon är tillbaka :D

Är ni klara med allt?! Dukning? Festprogram?

• Mi-is

rockbröllop,
    vi har överlåtit dukningen till cateringfirman men skall själva dekorera med murgröna, ljusa rosor och små dekorationsstenar. jag sitter med festprogrammet just nu, det är bökigt och lite halvjobbigt men samtidigt väldigt roligt!

• Rockbröllop

Visst är det roligt!!! Gjorde i förra veckan 10 frågor om mig till min M2B, han ska göra likadant.... sen ska vi skriva ner allt på festprogrammet! :D
    Kan bli rolig läsning....

Skönt o slippa dukning! Själv ska jag köpa typ 100 meter lakan som jag ska göra dukar av... vet bara inte vart det finns billiga??

• madelyn

Mi-is,
    Ja det går rätt bra tycker jag. Jag tänkte ha A4-papper som viks på högkant med lite info om gästerna, kvällens meny och lite annat kul i.
    Utsidan kommer se ut ungefär som vår inbjudan- allt går i samma tema

Rockbröllop,
    Min klänning är inte heller klar än. Jag ska ha inprovning av den i juli- alltså sy in den osv. Gäller att tajta till sig innan dess (som din mamma sa åt dig)

• Elvisa

Åh, jag är också jättestressad!! Allt är bara känns som en stor klump. Jag försöker följa rådet, som jag fick här på BT, att inte försöka göra allt på en gång. Det finns ju ingen risk för det. Jag känner att jag har mer energi, men jag vet inte vart jag ska börja.
    Saker jag funderar på, på nätterna:
    -Var köper man vita dukar/lakan billigt i Umeå??
    -Vigselförrätaren, ska hon vara med på middagen?
    -Ringarna är inte beställda. Vi kan inte bestämma oss för om vi ska ha en till mig eller två (till båda)
    -Åker alla på bröllopsresa? Vi har inte råd just nu...
    -Tänk om det regnar, vi ska gifta oss utomhus!!
    -Tänk om allt inte hinner bli fixat.
    -blablabla

Ja det finns hur mycket osm helst.

Maten är i princip ordnad, lokal bokad, frissa och sminket hindersprövning mm
    jag menar jag borde ju kunna känna ett visst lugn inom mog, eller?

• Rockbröllop

Madelyn: Låter som vi har rätt lika festprogram...våra ska oxå se ut som inbjudningarna ungefär.
    Jaaa... ska ut o springa nu 3 dagar i veckan, korsetten kanske måste få lite hjälp :D

• Mi-is

elvisa,
    det löser sig alltid! be folk i din närhet, släkt och vänner, att hjälpa till med saker som du kan lämna över (ex. leta efter bra men billiga dukar). jag har lärt mig en sak som verkligen stämmer, lägg ingen energi på att oroa dig för saker som du inte kan göra någonting åt (ex. vädret), nervositeten kan man i och för sig inte göra någonting åt

madelyn och rockbröllop,
    vi skall också ha festprogram som viks på högkant, i samma papper och stil som inbjudningskorten. hade gärna lagt in en liten bild på dem men glömde dig.kameran hos våra vänner sist...klumpigt.

hur är det, har ni beställt engångskameror?

rockbröllop,
    kämpa på med springandet, det hjälper verkligen!!!

• madelyn

Rockbröllop,
    Ja jag måste måste måste komma igång med träningen! Jag har gym alldeles i närheten så egentligen finns inga ursäkter! Sen har jag ju en secretbox-fotografering att komma i form till oxå.
    Jaja, imorrn bitti blir det träning.
    (ständiga bortförklaringen)

Vi har inte beställt engångskameror, jag tror att vi kommer strunta i dom. Faktum är att vi ska ha en fotograf på plats som fotograferar under hela kvällen och sen har ju gästerna (iaf några) med sig egna kameror som man kan få kopiera bilder av sen.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3