• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Bridecilla

vi har tänkt i samma banor som rockbröllop.
    vi lägger tomma cd-skivor i frankerade kuvert med vår adress på vid gästboken så kan de bara bränna å skicka :)

igår var vi på banke och fixade testamente... har visserligen inte så kt med själva bröllopet att göra, men vi har hus ihop och m2b har ett barn sedan innan så det är lika bra. skulle det behövas kommer man vara nog så förtvivlad att det kan vara skönt att ha sånt fixat...

imorgon ska jag nu äntlilgen (hoppas vi) prova klänningen.
    tyvärr så har ju sykunniga mamsen åkt på semester nu men det ska bli spännande ändå...

oh, möhippa...
    jag har hört att det tisslas å tasslas men jag vet inte när...
    vet när de ska ta min blivande och jag vet att de skulle tagit mig den 17/6 men då firande min mams sin 60 års dag så de fick flytta på det...
    är lite nervös för det hela... inte för att jag tror att de är elaka utan mer för att man inte vet när eller hur eller ngt alls :)

madelyn, hanochjag
    jag det är trist när man möts av sånt!!
    man har ju lagt ner hela sin själ i inbjudningarna och sitter nu bara och väntar på att få ta tag i bordsplacering etc deta plus att man tycker ju att det är det mest fantastiska sedan "sliced bread" å varför kan de inte bara förstå det och uppbåda lite entusiasm!!
    som tur är gör de allra flesta det! så det är dem man får koncentrera sig på!
    vi hade osa igår och det är fortfarande 18 som fattas!! 2 har fått dispans så de räknas bort... men ändå...

• madelyn

Bridecilla,
    Ja det e trist. Men som sagt, jag försöker skita i de som inte osat.
    Det är iaf inga "viktiga" som glömt osa!

• Eppika

Var och hämtade min klänning idag, så nu hänger den här hemma! Vilken känsla... Har också sockerdricka i skinkorna nu

Ja, spännande det där med möhippa. Är inte heller särskilt orolig för elakheter, men just VAD dom hittar på. Ska bli kul och se vilka som deltar också.

HanOchJag: Det låter mysig med en pysseldag med mamsen. Min mamma skulle ha följt med och hämtat klänningen idag. Men det visade sig att hon gick på båten idag (jobbar på Silja Line). Tråkigt...

• Linda&Magnus

Det var ett tag sedan jag var här nu... har haft fullt upp med all planering.

Var och hämtade min klänning igår.... så vacker!!!!!! Känner som ett lyckorus ibland när man tänker på dagen D.

Möhippa, ja undra när man skall börja att oroa sig, inte än väll :) Är inte så orolig över att de skall busa för mkt men undrar väldigt vad över vad de skall hitta på.

Har precis börjat med våra festprogram och bordsplaceringen, inte helt lätt.

Skall träffa prästen på Måndag, känns väldigt bra.

Hoppas att planeringen går bra för er andra oxå.

• Mi-is

madelyn,
    jag har office 2003 och i det finns publisher, försökte först leta efter det gratis på nätet men utan att lyckas.

åh, de ringde från brudbutiken idag och sade att min klänning är färdig!!!! eppika och Linda&Magnus (och alla ni andra också naturligtvis), visst är det en härligt pirrande känsla när den är klar!!! sockerdricka eller champagne, ja, inte vet jag, men pirrar gör det

• madelyn

Mi-is,
    Ok då förstår jag (vet inte vilken version av Office jag har)

Ja till er som hämtat era klänningar- visst är det helt underbart! Min klänning är inte ens färdiginsydd men jag fick ta hem den så länge och jag var lika glad ändå

• Mi-is

hihi, nu har jag hämtat våra fina papper till festprogrammen! det blir jättefint!!! 59 dagar kvar

• madelyn

Mi-is,
    Ja, jag var och köpte fina snören till våra festprogram idag Känns spännande att få börja pyssla med det snart! De ska se ut ungefär som våra inbjudningar och de var såå fina Hehe, kanske lite självgott men jag var verkligen nöjd med inbjudningarna. Fick en del tips från Ljunggrens Papper- en tjej därinne är superduktig och hjälpsam. Träffade henne idag med när jag handlade snören, hon e super!

Föresten är det nån som har bilder på sina inbjudningar och som vill visa?

• Mi-is

madelyn,
    vilka färger går era "trycksaker" i? glöm det där om att vara självgod, det får och måste man vara ibland!!! det är den bästa belöningen efter hårt arbete, att känna sig nöjd!
    jag hade gärna lagt ut en bild på våra inbjudningskort men vi glömde vår digitalkamera hos ett par vänner i oslo och väntar fortfarande på att få den hemskickad igen...när jag gjorde våra inbjudningskort använde jag mig av ett papper som heter Fabriano Elle erre med färgbeteckning Panna (det är ett sandfärgat, lite tjockare papper som är lite räfflat på den ena sidan). på insidan hade vi ett pärlemoskimrande cremefärgat papper. jag använde mig av guldembossingpulver till texten på framsidan och ett emblem på insidan där det står i nöd och lust. som pricken över i:et hade vi ett tunt vinrött transparent band i lodrät linje (vissa fick limefärgat band, vilket min sambo tyckte mer om!)...hmmm, hoppas att ni fick en någorlunda bild av hur de såg ut

• madelyn

Mi-is,
    Våra inbjudningar ser ut såhär:
    groups.msn.com/missmadelyn/trycksaker.msnw

Svårt kanske att se exakt hur färgerna är och tex stämpeln på framsidan av inbjudan är champagneglänsande, så den skiftar i färg. Likaså med själva pappret på inbjudan, det är oxå champagne-glittrigt typ..

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3