• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • madelyn

Rockbröllop,
    Vi får pusha varandra ordentligt!!

• Mi-is

tjenis tjejer, har ni märkt att det börjar hända lite saker igen. ett tag var vi alla lugna och tyckte att det kändes som om allt var under kontroll, nu sitter vi här igen och när man jobbar med festprogram och vigselprogram kommer alla tankar upp till ytan igen Jag jobbade bara halvdag igår så jag satt nästan hela den resterande dagen och kvällen med våra festprogram, som nu är nästan klara!!! det är ju det där med bordsplacering och beskrivning av gästerna som man inte kan göra klart förrän osa-datumet är kommet, men oj, vad kul det är! jag jobbar ju i publisher, det är enkelt men har sina nackdelar det också. det är framför allt pilligt eftersom man måste lägga första och sista sidan på samma uppsättning och så får man räkna neråt...jag har ett underbart sällskap när jag pysslar, har min lilla honkatt som ligger och spinner i knät, det gör det lite enklare
    oj, vilket långt meddelande det blev idag, var visst pratsjuk värre...

madelyn & Rockbröllop,
    jag skall försöka peppa er så gott jag kan! ut och spring i det fina vädret! det skall jag göra nu! hörs senare
    stora kramar

• Eppika

Mi-is: och jag som gjort sidorna som de ska komma...valde bokvikning...måste jag flytta om sidorna nu eller? Har inte testat att skriva ut...

• Eppika

Var och träffade bagaren idag ang bröllopstårtan. Blev lite fundersam ang dekorationen. Vet inte om jag vill ha blommor på. Vad ska ni ha på tårtan?

• Bridecilla

eppika vi ska ha vallmo blommor på vår...

i onsdags var jag hos sömmerskan... har ju alldeles glömt av att berätta...
    det gick bra trots att det är lite svårt att se på en klänning uppsydd i mönstertyg, den behövdes tas in här och där men satt väldigt bra över magen och höfterna! urringning var lite väl kysk så den ska dras ner lite, släpet får bli lite längre å några andra små ändringar...
    nästa fredag ska den riktigt klänningen provas... spännande!!

• madelyn

Eppika,
    din bild på enkla tårtan var jättefin!

• Mi-is

eppika,
    jag har också använt mig av bokvikning, testa och skriv ut för att se hur det blir. det är ju fyra sidor per ark man jobbar med. har man bara fyra sidor är det ju inget problem men det har man ju oftast fler...för mig innebär det att sida 1 på ark 1 blir den faktiska sida 1 medan s. 4 på ark 1 blir den allra sista i programmet (om man vill kunna häfta i mitten). lite småpilligt. Det var jättefina inbjudningskort ni (du) har gjort! man blir så imponerad av alla som sitter hemma och pysslar med detta, det tar ju en enorm tid men roligt har vi ju!

har ni bestämt er meny än?

• madelyn

Mi-is,
    Ja vi har bestämt meny Så gott kommer det bli. Ganska enkel mat, inget jätteavancerat som inte går att uttala

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3