• Shakti

Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???

Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.

• Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
  • cookie!

Imorgon ska jag på anställningsintervju, normalt sätt ett utomordenligt tillfälle att ha ursäkter för att "stressäta". Jag har dock lyckats hålla fingrarna i styr, har däremot bäljat i mig en massa kaffe och te för att stilla sug och nervositet.

Jag är definitivt en känsloätare/har-inget-att-göra-ätare, måste komma på bra grejer att göra istället, ta ett glas vatten, gå en sväng eller något liknande. Problemet är bara att det är så mycket enklare att ta något att äta...

• Shakti

cookie! Så är jag definitivt också! När jag ska sitta och plugga blir jag sugen på något att äta på en gång! Eller om jag sitter framför tv:n. Man måste ha någonting annat i händerna, kanske man ska börja sticka eller så...

Dessutom är jag sån som alltid hittar en anledning, antingen är det synd om mig eller så måste jag belöna mig själv för att jag varit duktig, eller så är det ju faktiskt en öedig kväll, osv...

• Delicatoboll

Känner också igen mig där. Men det har blivit bättre, försöker äta frukt och grönsaker iat. Perfekt att plugga och knappra på gurkstavar

• Shakti

Ja det är smart med gurk- eller morotsstavar!!!

• Delicatoboll

I dag är jag ledig. Har hittills ätit en skål med yoghurt och flingor och ett äpple. Idag hann jag inte med nån promenad så idag ska jag gå extra länge. Plus att ikväll ska jag på dansaerobics (ngt jag verkligen rekommenderar, inte bara för motion utan för att det är så grymt kul :) )

• Shakti

Jag skaffade hantlar i helgen, så jag ska kunna träna överkroppen. Gick på bodypump förut, men har inte tid eller råd med gymkort just nu. Idag har jag i alla fall kört första passet och det gick bra, det var kul!

• cookie!

Idag har jag åter igen varit ståndaktig. Stod och suktade efter en chokladmuffins efter intervjun men jag lyckades hålla fingrarna borta, gick istället och köpte ett par nya stövlar och lite kläder på rean, blev något dyrare än chokladmuffinsen men betydligt hälsosammare ;)

• Shakti

cookie! Mycket bra gjort!!!!

Idag har varit en bätte dag, med lite mindre sug! Skönt! Åt god lax med keso till middag. Sen var jag och handlade och de hade keso med smak på extrapris. Så jag köpte massa sånt, är perfekt att ha till sallader!

• isk

jag hade nystart igår. har bestämt mig för att inte ta bort kolhydrater utan istället bara ta bort godis, snacks, läsk och sånt, det är ju egentligen inte maten som jag äter fel av, är inte så förtjust i snabbmat utan det är godiset som ställer till problem för mig. Jag tänker alltså äta vanlig husmanskost.

så...gårdagen gick superbra, idag har det också gått bra om man bortser från de sex st chokladbitarna från Aladdin-asken. men jag tror jag vet varför de slank ner, till lunch åt jag bara en naturdiet-bar (det var det enda jag hann äta på tunnelbanan)så suget blir alltid enormt då på kvällen.

annars har jag gått promenader både igår och idag.

har som första mål att ha skaffat mig sundare vanor till alla hjärtans dag. har läst att det tar ca tre veckor innan man har skapat sig en ny vana.

• Shakti

Såna bars har ju ganska högt GI tror jag, så de mättar inte så länge. Då blir suget gärna stort efteråt. Jag äter nutrilett ibland, men försöker ha en morot eller tomat eller nåt till då.

Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???