• Shakti

Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???

Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.

• Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
  • Delicatoboll

Nu hann jag göra ett nytt inlägg innan jag tänkte att jag kan fråga här.

Hur ska man göra för att få smala lår?? Om inte mina lår skulle vara tjocka skulle jag vara jättenöjd med min kropp. Eller tror ni att låren kommer minska om jag går ner lite i vikt???

• Shakti

Delicatoboll: Bara viktminskning påverkar nog inte låren. Eller de blir smalare, men det blir ju resten av kroppen också, så proportionerna är kvar. Men genom att träna musklerna i benen så de blir långa och slanka borde det kanske gå? Fast jag har ingen aning om hur du tränar musklerna då...

• Delicatoboll

Känns som att om jag tränar låren så blir det bara muskler och det vill jag verkligen inte.

• Shakti

Nej det finns ju risk att låren bara blir större... Men det borde ju gå på något sätt...

• missQ

OM du vill ha smala lår ska du träna uthållighet. Det är en myt att alla muskler blir större bara av att man tränar dem.
    Det som gör musklerna större är explosiva övningar, typ styrketräning.
    Konditions och uthållighetsträning som tillexempel löpning ger långa slanka muskkler. (det är bara att kolla på skillnaden i kroppsbyggnad melllan en långdistanslöpare och en 100 meters löpare)
    Så om jag var du skulle jag satsa mycket på konditionsträning, det bränner fett och ger snygga muskler.

• lovem

Bra kommentar - det finns ingen ursäkt att inte träna! Så sant som det är sagt, ska verkligen tänka på det nästa gång man kommer hem trött efter jobbet och inte orkar masa sig ut. Finns ju ingen anledning att inte träna, bara positiva effekter. Har träningsvärk i magen efter ett hårt core pass igår...Fast idag blir det vilodag, mysa lite med bio istället...

Shakti. Visst är dte bra att försöka planera dagen innan vad man ska äta, funkar faktiskt bra! Så behöver man inte krångla till det...Så kan man laga extra som blir lunch dagen efter.

• missQ

Idag blir vilodag här också, igår blev det ju både simning och aerobics. Men en tur till pulkabacken borde väl nästan räknas som träning det med ha ha

• Delicatoboll

Jag går ungefär 1 h varje dag i ganska rask takt och kör aerobics 1 gång i veckan, borde det ge smala lår??

• Delicatoboll

Eller borde jag byta ut promenaden med jogging när det blir lite varmare?

• missQ

Jogging ger bättre förbränning, men promenader är också bra. jag tänker inte jogga förän det blir snöfritt ute

Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???