• Shakti

Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???

Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.

• Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
  • Shakti

missQ: ja man måste ha mat hemma så man inte har det problemet att man inte vet vad man ska laga. Men bra att dra ner lite i alla fall om man klarar det. För mig går inte det, det är allt eller inget som gäller.

Även idag har gått bra för mig. Jag har ätit bra, men har varit ganska hungrig emellanåt. Nu när jag sitter framför tv:n är jag enormt sugen på cola light, men eftersom jag vill slippa även sötningsmedel i början så får jag nöja mig med mineralvatten.

Jag har i alla fall rört på mig ordentligt. En timme hundpromenad (tog en extra liten sväng till och med) och dessutom har vi varit ute och joggat. Inte så långt, men det viktiga var att jag kom ut, trots att jag var trött efter jobbet och det var -12 grader ute.

Isk, hur har det gått för dig?

• Delicatoboll

Hejhej jag ska gå ner 5 kilo. Har gått upp det på ungefär ett halv år men nu ska jag minska i vikt och komma ner till min normal vikt igen. Så jag tänkte att jag hänger på den här tråden

• Delicatoboll

Shakti: Känner igen mig, det är inte själva godiset utan vanan att köpa. Jag brukar alltid (eller det har blivit så på sista tiden) springa in på hemköp och köpa ngt gott när jag väntar på bussen.

• isk

det gick bra! härlig långpromenad, tur att jag inte tittade efter hur kallt det var ute för då hade jag nog inte gått ut idag vette f*n om jag vill ta en långpromenad, det är ju iaf ca 15 minus här. men jag har hantlar hemma så jag kanske kör med dem.

• isk

det där med att köpa godis fastän man egentligen inte ens är sugen på det känner jag också igen mig i. ibland köper jag utan att ens tänka på det för jag är så van vid att jag alltid ska ha godis, inte bra!

• Shakti

isk: nej tittade på termometern, men tänkta att jag ska INTE ge upp redan första dagen... För mig finns inget val när det gäller promenader, hunden måste ut sp det är bara att klä på sig...

Just nu äter jag en supergod sallas med tonfisk och majs. Idag kom mamma förbi och hade köpt munkar, mina favoriter... Men jag tog ingen.

Det är så sant det där att man köper godis av bara vanan. Det är som att man får sug i munnen bara av att gå förbi godisdisken, så köper man nåt litet.

• lovem

Får jag också vara med i denna tråden...
    Gifter mig 26 augusti och vill gå ned ca 8 kg.
    Började med en sk rivstart med GI metoden i går. Fungerar fortfarande över förväntan. Inget godissug och tappade 1,5 kg första dygnet. Vet att det bara är vattten man miskar första dagarna, men det är ju ändå kul att se snabba resultat. Tänkte köra starkt begränsad kolhydrat diet så länge det går...hoppas på 3 veckor i alla fall, sen succesivt öka.
    Har gymmet som granne, så dit hoppas jag komma iväg 3-4 ggr vecka...men det vet man ju hur dte kan gå med det...Annars får väl vovven väldigt mycket promenader...Stora intentioner, så nu behöver jag hjälp att hålla dem,och då är ju detta forum bra!

Peppa varandra!

• Shakti

lovern: Välkommen! 1,5 kg låter ju jättemycket, även om det bara är vatten! Följer du nån speciell GI-metod eller har du "fixat" en själv med att bara äta mindre kolhydrater? Jag funderar på att gå med i Expressens GI-viktkoll, där man får hjälp. Vet inte om det är bra...

• lovem

Jag har läst en del i böcker och på internet om det. Följer en bok lite, som jag tyvärr inte kommer på vad den heter. Den var lättförstålig i alla fall, skriven av en kille som själv provat och kome med tips. Äter mest ägg till frukost, i går blev det omelett med ost och tomat, för dte hann jag göra. Idag visste jag att jag inte skulle ha tid att fixa frukost så då kokade jag ett par ägg i går kväll som jag åt på jobbet med en tomat. Lunchrestaurangens kycklingsallad är kanongod, med mycket kyckling så man blir mätt av. Middag igår blev laxfjäril med haricot verts och stekta chaminjoner, idag blir det nog kotlett med trattisar och spenat. Ganska enkel diet tycker jag, gäller bara att hitta frukostalternativ...tror dock att jag om ett litet tag börjar med fil, för det är visst ok. Annars är det bara att undvika kolhydraterna. Äter heller ingen frukt så här i början, sen kan man äta en per dag. Det är svårt för vi har fina fruktkorgar på jobbet, och jag älskar frukt...
    Jag hoppas att det fortsätter nedåt lite i alla fall...även om jag fattar att det inte går så fort som första dygnet...

Kan säga att min sambo blev lite skeptisk igår när han kom ned till middagen och inte hittade något ris eller pasta. Jag sa att vill han äta det så får han fixa det själv, ska ju inte behöva böka med något jag själv inte äter...

Ska ha middagsbjudning på fredag och hittade även bra recept på fisksoppa och chokladmousse som man kan äta även under första fasen, Dessutom går det dricka ett par glas vi med, så det känns inte som man behöver göra för stora uppoffringar - hoppas bara det ger resultat i längden...

• lovem

jag håller med dig Shakti (och er andra) att godiset ställer till det...så svårt att låta bli. Jag har bett min sambo att inyte köpa hem så att jag ser det...får se om han gör som jag säger. Han gillar godis, och vill själv gå upp i vikt...

Vad har du för hund? Vi har en 8a årig svart labrador. Jättemysig så klart! Bra att komma ut, även om vi är lite dåliga på längre promenader...

Duktigt att du inte tog en munk! I början vet jag med mig att jag kan stå emot, men om några dagar kommer jag säkart ha fallit dit på något...Fast jag måste verklien gå ned i alla fall 3 kg till innan v 5...ska till fjällen och har bokat skidor som anpassas efter en vikt jag uppgav....inte så bra om det misslyckars kanske...

Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???