• Shakti

Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???

Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.

• Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
  • Brud0607

Jag vill också vara med. Jag gifter mig 8 juli och har ca 7 kg som jag vill gå ner.

• Shakti

Brud 0607: Välkommen! Vi får försöka peppa varandra!!!

• Brud0607

Shakti.

Har du någon plan?

Jag har tänkt beställa en total gym från Tv shop samt att träna på min orbitrek. Jag har tänkt att försöka träna 3-4 gånger i veckan. Maten är svårare för mig. Jag jobbar som lärare och äter skolmaten som är mycket halvfabrikat, men jag försöker att tänka på att äta mycket grönsaker. Annars försöker jag tänka på att ärt med lågt Gi, men ibland känns det svårt.

• juli-06

brud0607:
    Maten blir det svåra för mig med. Sambon älskar att laga mat, och det är svårt att tacka nej! Kommer mest att försöka röra mig mer, gå en omväg till jobbet ett par dagar i veckan t.ex (när tid finns!)
    Var bor ni?

• Brud 2006

Hej!

Här är en till som hänger på! Har gått ner ca 20 kg med viktväktarna, blev Guldmedlem (dvs. nådde min målvikt och höll den) i somras och nu har jag varit utomlands i 4 månader och gått upp ca 5 kg som jag ju vill bli av med igen! Helst vill jag ner lite till, så kanske 10 kg totalt till mitt bröllop 5/8. Har tänkt gå tillbaka till viktväktarna eftersom jag vet att det funkar bra för mig, ska resa bort nu under helgen så jag ska dit på tisdag och väga in mig igen. Ska också då köpa träningskort, känns lite jobbigt att börja träna nu efter att inte ha tränat på ett halvår, men det är bara att bita i det sura äpplet!

Vad har ni andra tänkt köra med för "metod" eller är det bara strategin att ära nyttigare och skippa godis som gäller?

Reser bort idag men rapporterar på tisdag hur invägningen gick!

• Shakti

Jag ska först sluta äta godis och dricka läsk. Sen ska jag äta fem gånger om dagen och sluta småäta. Nyttig mat, med långsamma kolhydrater, mycket protein, mycket grönsaker.

Sen ska jag träna. Jag går ut med hunden fyra gånger om dagen, och de promenaderna kan bli lite längre. Dessutom ska jag jogga med henne ter gånger i veckan. Det blir bra för både henne och mig. Jag har en video med styrketräning som jag vill göra två gånger i veckan.

Jag lyckades gå ner 8 kg för två år sen på ett halvår, som jag nu gått upp igen. Men jag vet att jag klarar det och jag ska lyckas igen!

• missQ

Jag ska köra Atkins, börjar på måndag. Sen tänker jag börja träna regelbundet igen. Gick ner 12 kg för ett par år sen men nu har det stått still rätt länge och nu efter jul känner jag mig riktigt plufsig *usch*
    Jag måste planera saker i förväg för att de ska bli av, annars är det alltid nåt som kommer ivägen.

Nästa vecka tänker jag träna 2 gånger
    Onsdag: bodypump
    Fredag: Aerobics

Nu när jag har skrivit det här så måste jag ju komma iväg annars får jag skämmas ha ha

• Shakti

MissQ: Smart!

Jag ska nästa vecka:

jogga måndag onsdag fredag. Inte så långt det viktigaste är att man kommer ut. Sen ska jag köra styrka två gånger, vet inte riktigt när än...

• Shakti

juli-06

Jag bor i södra Stockholm

• Brud0607

Vi bor utanför Norrtälje.

Jag ska sätta igång ordentligt när jag börjar jobba den 9 januari. Det är lättare att börja något nytt när man återgår till vanliga dagar och rutiner.

Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???