Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
Nu är det fredag den 20e, vilket betyder att det är firmafest ikväll, vilket betyder mycket god mat och vin, vilket betyder att det kommer vara myyycket svårt att hålla mig till mina 18points *suck*
Jag har försökt förbereda mig genom att äta en stadig frukost bestående av 2 ägg stekta i en tsk mjölkfritt margarin. Det ger 4,5points. Till lunch blir det hemgjord köttsoppa vilket borde ge max 2p (nästan bara grönsaker). Däremellan morötter som ger 0p. Det betyder att jag har 11,5p att röra mig med resten av kvällen. Lägger jag då på de 6 points jag sparat i veckan så har jag 17,5p. Det borde räcka med råge eftersom vi ska käka tapas och det säkert finns något magrare alternativ att välja... Vin vill jag gärna dricka så det drar iväg en hel del.
Detta är väl kanske inte jätteintressant att läsa Men det hjälper mig garanterat att hålla min pointsmoral uppe!
Kämpa på brudar!!!
lisa: det är bra att vara förberedd på hur mycket man ska äta, annars är det lätt att det kryper iväg.
Idag vågade inte ens jag mig ut i snön för att jogga. Men jag vägrade ta det som anledning att inte träna, så jag åkte och simmade i stället. Det var jätteskönt och man fick verkligen använda musklerna. Tror jag ska göra det fler gånger!
Åh vad jag är hungrig idag! Hemskt! Vet inte vad jag ska göra...
Shakti: Fyy! Hungrig är inte kul! Det ska du ju inte behöva vara Morötter är bra att fylla magen med.
Det ser ut som att det mest är jag och Shakti här för tillfället Är alla månne så motiverade att de är ute i löparspåret i stället för att sitta här?!
Jag är mycket motiverad och det går rätt bra också. Inte med att träna för jag har fått den förbenade förkylningen som alla verkar ha och som inte vill släppa. Över en månad har jag snuvat nu *grr* Men med viktnedgång går det över förväntan. Målet var att gå ner 6 kg. Och jag har faktiskt redan gått ner 2,8 i dagsläget!!! Snart hälften alltså!
Najs! I morse fick jag på mig mina gamla brallor igen!
Hoppas ni andra känner er peppade också och att ni känner att det går framåt!
/Lisa
Oj, oj oj vad jag har syndat. skäms på mig. Det blir så lätt att det slinker ner både det ena och det andra när man är borta en helg hos föräldrarna eller svärföräldrarna. Det positiva är dock att jag inte har gått upp något men känslan av att ha ätit en massa skräp istället för nyttig mat är inte så mysig.
cookie... vet preciiis hur du känner det! Min helg var inte alls bra den heller. Trots att jag tyckte att jag planerat bra så blev det väl inte riktigt som jag tänkt om man säger så Men hey! Man måste ju leva också! Eller hur! Det kan aldrig vara bra om man känner sig så begränsad och låst vid att ständigt "äta nyttigt" att man blir besviken på sig själv och får dåligt samvete om man tycker sig ha "misslyckats". Men som sagt, jag vet ändå precis hur du känner det. Det är bara fortsätta som om inget har hänt! Man kan ju ändå inte åtgärda i efterhand
lisa: vad du är duktig, redan halvvägs!
Idag var jag på spinning, åh vad det var skönt!
hur får man det att funka??? efter en helg med lördags godis och god mat och helt plötsligt e det måndag. ok jag ställer mig på vågen och tänker: denna veckan ska jag inte synda, jag ska inte punkt slut. måndag går bra, tisdag likaså men så kommer onsdag och det är grått ute ungarna skriker.....
è det någon som vill ha fika? så man orkar en stund till. har bara riskakor hemma jaja jag får väl ta 3,4 stycken. pust hu går man ner i vikt???
Shakti, tack!
Olise, jag tror ett trix är att hitta "smalare" alternativ till det man brukar äta. Att radikalt ändra livsmönster i den bemärkelsen att man slutar fika helt, slutar "fredagsmysa" eller vad man nu har som vana att göra är svårt. Att hitta magrare fikaalternativ är lättare. Gör en fruktsallad och ät lightglass till i stället för att baka en kladdkaka. Poppa egna popcorn i lite fett i stället för chips etc. etc.
Jag tex tänker INTE sluta att ha mina "singelmiddagar" den dag i veckan som min fästman är på kör. Men i stället för att köpa något grillat, lite potatissallad och dricka en 3,5 folköl till köper jag suchi, gör gurkstavar och dricker en prippslight 2,8. Lika mysigt, lika gott (tycker jag) men betyyydligt bättre mat!
Hitta alternativ är alltså mitt tips!