• Shakti

Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???

Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.

• Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
  • l i s a

Olise, kom på en sak... jag tror man ska undvika att lova sig själv att inte "synda". Genom att säga att man ska låta bli att synda så tror i alla fall jag att man sätter upp ouppnåeliga mål. Äter man något "fel" en dag så har man ju syndat och då är allt pannkaka och man känner sig urusel - lika bra att ge upp alltså! Bättre i så fall att säga "den här veckan ska jag bli bättre på att hitta alternativ till alla godsaker". På det sättet kan man i slutet av veckan känna att man antingen har varit bra eller mindre bra på att hitta alternativ. Men har man varit mindre bra så är man i alla fall inte en misslyckad syndare man måste bara fortsätta att öva... Förstår du hur jag tänker? Jag tror alltså att man lägger krokben för sig själv om man lovar sig själv att inte synda.

• Shakti

olise: För mig funkar det inte att hitta nyttigare alternativ till godis. För det handlar om att jag äter såna mängder så det spelar ingen roll om det är lightprodukter. Jag är sockerberoende och nöjer mig inte med en kaka, utan måste äta minst 10 om jag tagit en. SÅ jag måste avsäga mig ALLT godis. Som en alkoholist som inte kan dricka en enda droppe... Jag äter i ställer lite mer mat med gott samvete, men inga kakor och inget godis, alltså inget sött. Jag dricker inte lightläsk heller, eftersom det ökar sötsuget som om det vore godis. Just nu äter jag inte heller så mycket frukt, eftersom det också ökar suget väldigt mycket.

Visst saknar jag det sociala att äta framför tv:n och så, men jag är inte sugen på godis och mat på samma sätt som jag brukar. Jag äter regelbundet fyra eller fem gånger om dagen. Inget småätande alls! Det funkar bra för mig i alla fall.

• Olise

Jag håller med er om detta med alternativ och att inte vara för hård mot sig själv och jag tycker nog ändå att jag försöker att hitta rätt spår men det är ändå detta med att inte kunna neka ett kaffat med massa goda kakor. mina kompisar och jag har kommit övarens om att det inte ska fram massa kakor (mest för ungarnas skull) men så är man hos svärmor som älskar att mummsa osv.
    men jag ska fixa detta. så är det lite så att jag firar men det har bivit på tok för länge för att jag har haft sådana problem med gallsten blev opererad i oktober så det ska nog snart fixa sig. Måste fixa sig för jag får inte på mig brudklänningen fattas 5 cm kanske.
    Tack för råden ska ta till mig av dem. (jag gifter mig i 15 juli)

• blondie

Hej
    Hoppas att man är välkommen fast jag ska gifta mig i Augusti? Ja själv ska gå ner ca 20 har gått ner 5 kg än så länge... men har god tid på mig stressar inte. Använder mig oxå av Pilatesträning o styrketräning.. vill va me om de e ok att hjälpas åt o peppa varandra
    MVH Blondie

• Shakti

Självklart Blondie är du välkommen! Vad duktig du är som redan gått ner så mycket! Hur har du gjort?

• Nasse7

En liten latmask vill också vara med. :)
    Ska gifta mig 19 augusti och hade tänkt mig c:a 10 kg.

• l i s a

nyingar välkomnas!

Igår blev det en stoor pizza för mig. Omdömet för gårdagen blev alltså "mindre bra på att äta bra" Jag fortsätter enligt planen ändå och VÄGRAR känna mig misslyckad Bara det händer sällan.

• Shakti

lisa: Ja ibland måste man låta sig äta nåt gott.

Idag var jag och prövade klänning igen. Och jag hade kommit lite närmare att kunna ha en 38:a!!!! Så jag måste ha gått ner lite i alla fall...

• Carma

Jag vill också vara med här & gå ner några kg.

Får man lov att fråga er:

1. Hur långa ni är
    2. Hur mkt ni väger
    3. Hur mkt ni lyckats gå ner

//Carma

Svar på tråden Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???