Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
10 dagar har jag klarat mig idag!!! Börjar vara lite mer sugen nu, det smuger sig på... I affären fick jag blunda när jag gick förbi chipsen. Men det ska gå!!!!
Finns det plats för en eftersläntrare trots att jag inte ska gifta mig i juni visserligen (vad jag vet nu i alla fall ) och trots att jag inte har någon övervikt?
Har VVat med egen CD för 2 år sedan och har hållit vikten något sånär. Tills i höstas då jag började nytt jobb med långa arbetsdagar och korta luncher. Mellanmålen rationaliserades bort och luncherna blev snabba. Enorm hunger när man kommer hem sent gör INTE att man är sugen på att laga mat. Illa, illa och vips har jag gått upp 6 kg
Är inte överviktig men lite mullig kanske. Målet är att gå ner från nuvarande 64 kg till 58.
Började igår med att fylla i matintaget i mitt VVprogram. JIISES!!! Jag höll på att smälla av pga allt jag hade lyckats äta utan att egentligen tänka på det. Det är ett HETT tips från mig. Att NITISKT skriva ner allt ni äter ner till minsta lilla mjölkskvätt i kaffet. Man behöver ju inte räkna points för den skull. På det viset får man en överblick och ser lättare vad man kan dra ner på. Den där extra smörgåsen till lunchen som annars var ganska nyttig, den där matskeden ceremefraiche, den där lilla smakbiten ost... osv.
Börjar med att sakta dra ner på allt extra jag stoppar i mig och har som första mål att kunna hålla mina points om en vecka. Funkar inte att "pang på" försöka hålla planen för mig. Inte när jag igår åt mer än dubbelt så mycket som jag "borde" och verkligen TRODDE att det inte var såå farligt Det är inte konstigt att jag gått upp igen, snarare märkligt att jag inte gått upp mer!
Ja man är olika för vissa funkar det bäst att ta små stef. Men jag måste göra pang på, annars går det inte... Allt eller inget liksom...
Just nu laddar jag för en joggintur, är inte sugen att ge mig ut i slasket.
Så där ja - det gick bra, förutom att jag får SLÄPA med min jobbiga hund!!!! Hon tycker jag springer för långsamt så hon hittar på en massa bus... Men men det blir ju jopbbigare och jag tränar ju mer då egentligen...
Shakti - vad duktig du är som ger dig ut i detta väder! Här har dte inte ljusnat på helad dagen....Fy, säger jag bara, vill ha sol!
Hur går det med maten annars? Jag fortsätter att utesluta kolhydrater, men har faktiskt gått upp lite igen. Tappade ju nästan 3 kg första dagarna, men har gått upp ett halvt igen. Vet inte riktigt varför. Visst kan man äta naturell yogurt? Tröttnade på ägg till frukost varje dag, så nu varierar jag med yogurt som jag har linfrön och solrosfrön i. Ja, ja. Jag är nog mest otålig, vill ju att det ska gå ned bara ...inte upp något...
Ola Lauritzonz bok om GI metoden, är i alla fall bra! inspiration
Jag har inte vägt mig så jag vet inte. Men jag tror att det är ganska naturligt att man börjar gå upp igen, särskilt om du tränar och får mer muskler. Jag tänker bara väga mig typ en gång i mpnaden för att inte bli ledsen om jag går upp några hekton ibland, utan bara se helheten.
Nu ska vi iväg och kolla på ringar!!!
Igår var jag på vattenjympa, jag har problem med mina leder och därför är det svårt för mig att få till det med träningen. Vattenjympa i varmvatten är dock jättehärligt!
Shakti, vad duktig du är som springer i det här slasket, bonuspoäng för det!
ang dieter med lite kolhydrater, tänk på att kolhydrater binder mycket vatten. När man slutar att äta kolhydrater är det därför mycket vätska som man förlorar till en början med. Ökar man på kolhydratintaget kommer man därför att öka i "vattenvikt". Börjar man dessutom att träna binder kroppen också mer vätska.
Jag kör med dieten lite av mycket, utesluter man näringsgrupper är risken att man blir undernärd. Tänk på att man kan vara överviktig och undernärd, ingen bra kombination) Själv har jag ätit mycket tomma kalorier under hösten utan något större näringsvärde, nu försöker jag ta bort kolhydrater som vitt bröd och andra snabba kolhydrater och ersätta dem med hyfsat energitäta grönsaker samt fullkornsris och fullkornspasta.
blev visst en liten utläggning..... :)
Tack för det, jag försöker tänka att vädret inte är en ursäkt. För då är det så lätt att hitta nya ursäkter.
ja jag e jätte gärna med. jag ska gifta mig i september och vill gå ner minst5 kilo.