Gå ner till bröllop i juli, någon som vill vara med???
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
Någon som vill vara med och gå ner? Vi kan peppa varandra och ge varandra tips... Jag ska börja på nyårsdagen, är verkligen peppad. Vill försöka gå ner typ 10 kg.
Hallå alla.
vet inte vad det är med mig men jag kan inte komma under 80 strecket. Varför???
Jag vill bara se en 7 istället för 80,1 kg 80,3 80,7. Så är det hela tiden.
Har varit och jobbat lite exta idag på mitt jobb, det var roligt.
Är det någon som har något gott recept (smalmat) till helgen??
Jag tränar nu mer än innan så det är ju bra, tyvärr har jag inte kommit igång med maten riktigt ännu. Men jag bestämde igår att idag ska jag tänka mer på vad jag stoppar i mig. Så idag har jag ätit nyttigt mörkt bröd ist för onyttigt ljust. Jag gillar mörkt men har en dålig vana att äta ljust.
Vill att snön ska försvinna så jag kommer ut mer på promenader och joggingturer, gillar inte att vara ute när det är kallt.
Olise: Något lite lyxigare som jag tycker är gott är att steka någon form av kött, typ fläskkotletter. Till det brukar jag ha keso med smak i stället för sås, det blir mycket magrare. Och så mycket grönsaker!
Delicatoboll: Jag hatar också den här hemska snön. Det är bara halt och gloppigt hela tiden. Nu är jag envis och joggar ändå, men det blir så jobbigt och man längar aldrig ut, utan jag får tvinga mig själv varje gång...
Jag åkte på en riktigt dunderförkylning i tisdags så det har inte blivir något med min träning :( jag tänkde dock köra ett lätt pass imorgon. Imorgon ska jag ha tjejkväll med bästa väninnorna så då ska jag tillåta mig att äta det jag vill.
Tips på något festligt, enkelt och magert att laga i helgen.
Fräs en klyfta vitlök i pyttelite olja, på med sambal oelek, minifraiche, koka upp och rör ner färsk persilja (mycket) samt kräftstjärtar. Servera med bandspagetti (för att få pastan att se lite roligare ut, gör strimlor av morötter med hjälp av potatisskalaren och vänd ner dem i bandpastan) och en smaskig sallad. Klart på minder än 15 minuter!
Nu får vi ta och skriva lite oftare tycker jag, så man blir mer peppad.
Idag har jag tränat med med maten går det sisådär, försöker att äta mindre och nyttigare...har ännu inte vägt mig då jag inte tror att jag gått ned ngt.
Delicatoboll: Jag håller helt med!
Jag har åkt på en lindrig sväng av vinterkräksjukan, vilket ju inte är så där superkul! Jag har inte tränat förstås. Det är väldigt frestande att dricka cola och äta söta saker, för det är ju bra för magen, men jag försöker att vara försiktig. Jag har ätit mycket frukt och knäckebröd...
Det svåra blir nu att komma igång med träningen igen efter att jag blivit frisk. Jag har upptäckt att det är skönt att bara ligga, liksom...
ok min viktkurva ser ut såhär.. började efter jul..
92,5
90,0
89,7
89,5
långsamt går det men det går..
luthiengirl: Jag tycker det ser ut som att det går fort!!!! Du är superduktig!
Ja det går ju riktigt fort för dig!!!
Går det så bra för alla att ni inte behöver skriva här lr?
Idag känns det som att jag har börjat på allvar, vet inte varför men det känns bara som en bra dag. Och så har jag sagt nej till godis 2 ggr.
Delicatoboll: Bra gjort!!!
Tack!, hur går dagarna för dig då??
Nu är jag snart helt återställd efter min förkylning, men det har varit en seg rackare. Jag får så svårt att hålla kosten om jag inte tränar samtidigt.
Nu har jag lagt upp en plan. Jag och min make har gjort ett träningsprogram där vi kryssa för en ruta om vi har genomfört träningen. Om alla rutorna är ifyllda om 6 veckor ska vi belöna oss med en ny projektor! Så nu blir det till att ligga i.
Idag har jag kört morgonyoga, morgonpromenerat och genomfört ett kortare pilatespass.
Hur går det för er tjejer?
Jo jag har joggat idag efter en veckas uppehåll när jag blev sjuk. Det var skönt!
Jag har insett att jag måste sluta äta ljust bröd, för jag äter bara mer och mer av det..
Ja vitt bröd är lurigt, men ack så gott!
jag dras också till det vita brödet
Men idag har jag varit på friskis och svettis och kört aerobics i en timme, plus att det blir en promenad på 20 min för att komma dit (åker bil hem).
Så träningen går fortfarande bra men det är maten som går sisådär
Det är Så gott med vitt bröd!
Ska återigen göra ett försök med att köra lite GI. Gjorde det i höstas och tappade 6 kg. Tyvärr gick jag upp 4 igen på bara några månader, men jag ska försöka ge det en ny chans.
Det söta är att min m2b är mer engagerad än vad jag är att jag inte ska äta kolhydrater. Han kan fråga om det är bra GI-mat med t.ex. kronärtskocka.
Gulligt!
friedchen: hoppas det går vägen!!!
Jag var SÅ inte sugen på att springa idag, snön vräkte ju ner. Men sen insåg jag att jag ändå skulle bli tvungen att gå ut med hunden i snön, så jag tänkte att det var lika bra att springa. Så det gjorde vi. Det var jobbigt i snögloppet, men skönt när vi var klara.
Har inte ätit ljust bröd på två dagar nu. Än så länge går det bra.
Hoho?
Jag har kommit igång med träningen nu. Morgonpromenerar, kör yoga, pilates och vattenjympa. Kosten går det däremot sisådär med men jag har ändå gått ner ett kilo och minskat 1 cm runt midja och rumpa. Så det går åt rätt håll!